نخستین طرح گردشگری کشاورزی در لرستان بهره‌برداری شد

امتیاز دهید
گردشگری کشاورزی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خبر از بهره‌برداری نخستین طرح گردشگری کشاورزی این استان (اگروتوریسم) با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان داد.

به گزارش ایرنا سیدامین قاسمی در حاشیه بهره برداری از ۳۳طرح میراث فرهنگی و گردشگری در لرستان از طرق ویدیو کنفرانس و با دستور رییس جمهوری افزود: از این مجموع دو مورد طرح گردشگری است.

وی ادامه داد: «نخستین طرح گردشگری کشاورزی مجتمع “فجر صفا” در خرم آباد با اعتبار یک هزار میلیارد تومان و مرحله نخست مجتمع گردشگری تجاری تفریحی “دیپلمات سنتر” بروجرد با اعتبار بالغ بر ۳۰۰میلیارد تومان افتتاح شدند.»

وی اظهار داشت: «همچنین ۳۱ طرح مرمتی باشگاه افسران، تعدادی پل و بنای تاریخی با اعتبار بیش از ۲۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.»

قاسمی تصریح کرد: «در مجموع یک هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان در این طرح ها سرمایه گذاری شده و ظرفیت اشتغالزایی آنها ۵۰۰ نفر است.»

بهره برداری از ۵۲۶ طرح ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور با ارزش سرمایه‌گذاری۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان امروز پنجشنبه با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

گردشگری کشاورزی شکلی از شرکت تجاری است که تولید و/یا فرآوری کشاورزی را با گردشگری پیوند می‌دهد تا بازدیدکنندگان را به یک مزرعه، یا سایر مشاغل کشاورزی به منظور سرگرمی یا آموزش بازدیدکنندگان و در عین حال ایجاد درآمد برای مزرعه، مزرعه یا تجارت جذب کند.

نمونه‌های گردشگری کشاورزی شامل فروش محصولات کشاورزی، عملیات U-Pick، نمایش حیوانات خانگی و تغذیه در مزرعه، مزرعه‌های دامداری، مزارع نمایشی، موزه‌های کشاورزی، بازارهای کشاورزان در مزرعه، صبحانه‌های روستایی و گشت‌وگذار در باغ هستند.

طی دهه‌های گذشته، گردشگری کشاورزی با علاقه روزافزون گردشگران به یادگیری زندگی روستایی و نیاز کشاورزان به افزایش درآمد با فعالیت‌های مختلف اقتصادی، به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته است.

ایجاد تنوع در فعالیت‌های تجاری در مزرعه، عمدتاً از طریق گردشگری کشاورزی، درآمد مزرعه را افزایش می‌دهد و به کاهش مشکلات مالی کمک می‌کند.

با این حال، اهمیت اقتصادی و در نتیجه پیامدهای فرهنگی و اجتماعی گردشگری کشاورزی در مناطق روستایی، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم