بازسازی و ساخت خانه با استفاده از ضایعات برنج

1/5 - (1 امتیاز)
ساخت خانه با ضایعات برنج

رایس هاوس (RiceHouse) از بقایای آلی و ضایعات برنج مانند پوسته و کاه در صنعت برنج استفاده و مصالح ساختمانی طبیعی ایجاد می‌کند. آن یک شرکت جوان ایتالیایی است که در سال 2016 متولد شد و بر اساس تجربیات یک دهه‌ی معماری بنام «تیزیانا مُنتریسی» (Tiziana Moterisi) بنا شده است.

این شرکت در زمینه‌ی ساخت‌و‌ساز پایدار و استفاده از مصالح طبیعی در طراحی معماری فعالیت کرده و زباله‌های تولیدشده از برنج را به مصالح ساختمانی سبز تبدیل می‌کند. این ایده ایتالیایی را می‌توان به راحتی به سایر زمینه‌های کاربردی غیر از معماری نیز تعمیم داد.

و حالا این سوال بوجود می‌آید که ایده تبدیل زباله‌های تولید برنج به مصالح ساختمانی سبز از کجا به فکر تیزیانا رسید؟

او می‌گوید از مزارع برنج الهام گرفته است وقتی که از معماری سنتی خسته شده بود، برنج و محصولات جانبی آن را فرصتی جدید می‌بیند. او سعی می‌کند ساختمان‌هایی با درجه راحتی بالا و آب‌و‌هوای داخلی سالم  بسازد چنانکه از رویکرد زیست-معماری پیروی می‌کند که زباله‌های کشاورزی را بازیافت می‌کند.

و این طور می‌شود که هر گونه زباله تولید شده و تاثیر آن بر محیط زیست به حداقل می‌رسد. او از ضایعات برنج برای اولین بار در بازسازی خانه‌اش استفاده می‌کند. برای شروع در سطح گسترده، آن‌ها به کشاورزان می‌گفتند که منبع مهمی از ضایعاتی ارزشمند را دارا هستند.

ایتالیا اولین تولید‌کننده عمده برنج در اروپا است و جای تعجب ندارد که رایس هاوس، در آنجا مستقر است. استفاده از اجزای برنج در ساخت‌وساز با هدف دوگانه دستیابی به درجه بالایی از پایداری و در عین حال حمایت از جوامع محلی و کشاورزان در ایتالیا انجام می‌گیرد.

رایس هاوس در سال 2020، 20 خانه را تکمیل کرده است و هدف آنها تا امسال،  ساخت 30 تا 40 خانه از اجزای برنج در ایتالیا و صادرات دانش و فناوری به سایر کشورهای تولید کننده‌ی برنج مانند ژاپن و اسپانیا بوده است.

آن‌ها چهار دسته محصول اصلی دارند که از آن‌ها برای بازسازی و ساخت منازل استفاده می‌کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • دسته‌ی اول، شامل مواد مخلوط با آب است که برای تکمیل، صفحه نمایش و گچ برای ساختمان خانه استفاده می‌شود. آن مواد، پودری هستند.
  • دسته‌ی دوم، محصولات خشک هستند. این پانل‌ها، شامل پانل‌هایی با انواع مختلف پانل‌های پیش ساخته شده با پوسته‌ی برنج و کاهند. این محصولات جایگزین تخته‌های گچی می‌شوند که معمولاً در خانه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند برای مصارف مختلف در خانه استفاده شوند. این پانل‌ها همه به طبیعت بازگردانده می‌شوند یا زمانی که دیگر استفاده نمی‌شوند می‌توان از آنها برای ساخت محصولات دیگر استفاده کرد.
  • دسته‌ی سوم شامل مواد عایق‌اند که عبارتند از کاه و پوسته برنج هستند.
  • دسته چهارم شامل مخلوط‌هایی بر پایه خاک رس و برنج است که به طور ویژه برای چاپ سه بعدی ساخته شده است.

آن‌ها اولین خانه چاپ سه بعدی ساخته شده با این مخلوط مبتنی بر خاک رس به نام Gaia  را در اندازه 25 متر مربعی درست کرده‌اند که با مشارکت شرکت چاپ سه بُعدی Wasp به صورت سه بعدی، چاپ شده است، آن‌ها در سال 2020، بنا داشتند این پروژه آزمایشی را در آفریقا پیاده کنند.

90 درصد برنج ایتالیایی از تورینا، میلان و بخش شمالی ایتالیا تهیه می‌شود. همه‌ی تامین‌کنندگان آن‌ها در برد 300 کیلومتری هستند.

آن‌ها راه‌حل استفاده از ضایعات برنج را برای جلوگیری از انتشار گاز دی‌اکسیدکربن در پیش گرفته‌‌اند تا دیگر بقایای گیاه برنج در مزارع سوزانده نشود. آن‌ها همچنین پوسته‌های برنج را از کارخانه‌های فرآوری برنج دریافت می‌کنند.

باتوجه به اینکه برنج، پرمصرف ترین غذای روی کره زمین است و 66 درصد از جمعیت در سراسر جهان، رژیم غذایی خود را بر اساس برنج قرار می‌دهند. بکارگیری این روش می‌تواند کمک شایانی به محیط‌زیست کند.

این شرکت در سال 2020 اعلام کرده بود که بازسازی یک ساختمان 8 طبقه در 4 بلوک را در میلان از اول سال 2021 شروع خواهند کرد که  پشت بام 3200 متر مربعی این ساختمان مانند یک باغ اجتماعی خواهند بود که ساکنان محلی می‌توانند در آن، سبزی کشت کنند.

«رایس‌هاوس» یک استارتاپ کوچک است که با اشخاص ثالث برای تولید محصولات همکاری می‌کنند، یکی از تولیدکنندگان، یک شرکت بزرگ ایتالیایی است که به مدت 30 سال  در این تجارت فعالیت دارد. تولیدکننده دیگری در حال ایجاد پانل‌ها است، آن‌ها با شرکت‌هایی که خانه‌های چوبی ایجاد می‌کنند و تامین‌کنندگان محلی هستند همکاری دارند.

در ایتالیا نیز بسیاری از بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خصوصی  هنوز تمایلی به سرمایه‌گذاری یا تامین مالی شرکت‌های نوپا ندارند. علاوه بر این، جنبه صرفاً اقتصادی، کمبود آموزش حرفه‌ای مناسب نیز وجود دارد چنانکه حتی انکوباتورها که قرار است کارآفرینان آینده را آموزش دهند، برای ارائه تخصص مناسب در سطح سازمانی و مدیریتی مشکل دارند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید

آیا کشت برنج بصورت هیدروپونیک، اقتصادی است؟

«یوان لانگ‌پینگ»، چرا قهرمان برنج در چین بود؟

فلزات سنگین را چطور از برنج خارج کنیم

زنان کارآفرین در کشاورزی را بشناسیم

با جدیدترین کسب و کارهای کشاورزی آشنا شوید

معرفی چند تولیدکننده دستگاه کشاورزی در خانه

آیا فضا، مرز بعدی برای کشاورزی است؟

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

گردشگری کشاورزی چیست؟

آینده کشاورزی، کشاورزی احیاکننده است

کشاورزی در اقیانوس با «گرین‌ویو»

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم