از پس لرزه‌های عدم ثبات اینترنت بترسیم/ تولید دست‌به دامن فروش است

امتیاز دهید
قطعی اینترنت و مشکلات تولید

نقدینگی برای کاشت و تولید وجود ندارد، خرده‌مالکان کشاورز، فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند بیشتر آن‌ها، چندبعدی به کار کشاورزی می‌پردازند، زراعت و زنبورداری می‌کنند، دام سبک نگه‌می‌دارند و مهمتر از همه تولیدات خودشان را فرآوری می‌کنند.

از آن دست می‌گیرند و خرج این یکی می‌کنند، کشاورزان، فقط با نقدینگی که از فعالیت‌های مختلف بدست می‌آورند می‌توانند امورات خود را سر کنند.

در چند سال اخیر، فعالیت‌های زیادی برای فروش اینترنتی محصولات کشاورزی و حذف واسطه‌ها توسط بخش دولتی و خصوصی انجام گرفت که نتیجه آن این شد که بسیاری از خرده مالکین توانستند کار خود را توسعه دهند و کانال‌های فروش محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی، تعریف کنند.

محدود بودن بازار محلی و کشش اقتصادی کم آن، مانعی بزرگ برای فروش فیزیکی محصولات کشاورزی بویژه فرآورده‌های آن به شمار می‌آید

حال با وضعیت اینترنت در سه هفته اخیر و عدم دسترسی به کانال‌های مختلف ارتباطی، فروش محصولات کشاورزی بویژه فرآورده‌ها به پایین‌ترین میزان خود رسیده است، جدای از احتمال از بین رفتن و فاسد شدن این محصولات و عدم وجود نقدینگی، کسب‌وکارهای کشاورزی با مشکلات جدی مواجه هستند.

«بی‌بی حکمیه حسینی» که مدیرعامل شرکت تعاونی «هامون» از شهر محمدآباد استان سیستان‌و بلوچستان است می‌گوید با مشکلات جدی مواجه هستیم و عدم نقدینگی، هم به ما که بحث فروش را عهده‌دار هستیم و هم به تولیدکننده، صدمه‌ی جدی وارد می‌کند.

به نظر خدیجه سعیدپور– کارآفرین شهرستان میاندوآب استان آذربایجان‌غربی، قطعی اینترنت، بصورت صددرصد، آثار مخربی در کسب‌و‌کارها خواهد داشت این بانو سال گذشته با ایده «ایپک گوء‌ل» توانسته بود عنوان طرح برگزیده معیشت پایدار جایگزین کشاورزی  در جشنواره  ایده‌ها و محصولات نوآورانه با تاکید بر جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیای تالاب‌های کشور با اولویت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن را کسب کند.

به نظر می‌رسد عدم ثبات اینترنت، همچو یک زلزله، پس‌لرزه‌های بزرگ‌تر و آسیب‌زننده‌تری به دنبال خواهد داشت، امنیت غذایی کشور با کدام تدبیر و دوراندیشی این چنین به خطر می‌افتد؟

مهرماه،  زمان کشت مناسبی برای کاشت یکسری از محصولات در مناطق گرمسیری و معتدل و کاشت بذرهای سردسیری در مناطق سرد و با هوای خنک است. حال با نبود نقدینگی برای کاشت و استخدام کارگر جهت انجام یکسری از امور کشاورزی، نمی‌توان مطمئن بود که برخی از کشاورزان بویژه خرده‌مالکین از عهده‌ی آن برآیند.

 

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم