تاثیر چین بر افزایش قدرت کشاورزی در آفریقا

امتیاز دهید
همکاری کشاورزی بین چین و آفریقا

طرح حمایت چین از نوسازی کشاورزی آفریقا که توسط رئیس‌جمهور چین یعنی «شی‌جین‌پینگ» پیش‌بینی شده است، کلید پیشبرد رشد فراگیر این قاره است.

«ریچارد مولوا»،  یک پژوهشگر آفریقایی در مصاحبه اخیر خود به شینهوا گفت: «پس از اجرای کامل، این طرح از طریق تحقیقات مشترک، انتقال فناوری و توسعه محصولات پرمحصول به سیستم‌های غذایی آفریقا نشاط می‌بخشد.»

مولوا گفت: «کل این طرح خوب است. برای مدت طولانی، آفریقا در نوآوری عقب مانده است، اما با همکاری با چین در تحقیق و توسعه، ارزش افزوده و همکاری در پارک‌های زراعی-اکولوژیکی، مزایای زیادی وجود دارد که باید محقق شود.»

در جریان اجلاس سران «بریکس» که در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی در 22 تا 24 اوت برگزار شد، شی از طرحی برای نوسازی کشاورزی در آفریقا، همراه با ابتکاری برای حمایت از صنعتی شدن در این قاره و همکاری چین و آفریقا در زمینه توسعه استعدادها، رونمایی کرد.

مولوا که طرح نوسازی کشاورزی را تغییردهنده بازی می‌داند، گفت که این طرح، کلید تضمین آینده‌ای عاری از گرسنگی، سوء‌تغذیه و فقر برای جمعیت روستایی است.

مولوا گفت که با همکاری با چین، کشورهای آفریقایی از دسترسی بیشتر به فناوری‌ها، نوآوری‌ها و تحقیقات مورد نیاز برای توسعه انواع محصولات جدید که می‌توانند در برابر شوک‌های آب و هوایی، آفات و بیماری‌ها مقاومت کنند، برخوردار خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد که مبادله ژرم پلاسم بین چین و کشورهای آفریقایی تحت این طرح برای اطمینان از دسترسی کشاورزان خرده مالک محلی به محصولات پرمحصول رونق خواهد گرفت.

مولوا گفت که طرح چین برای نوسازی کشاورزی آفریقا با طرح‌های پیشنهادی غرب متفاوت است، زیرا به دنبال نتایج ملموس و سودمند متقابل بر خلاف نظریه‌های انتزاعی است.

مولوا تاکید کرد که دولت‌های آفریقایی باید از طرح پیشنهادی چین برای نوسازی کشاورزی حمایت کنند تا آن را به موفقیت برسانند و معیشت کشاورزان خرده مالک روستایی را متحول کنند و افزود که این طرح همچنین به تحقق توسعه پایدار در این قاره کمک می‌کند.

مولوا که یک باغبان آموزش دیده است، همکاری چند دهه‌ای بین دانشگاه کشاورزی «نانجینگ» چین و دانشگاه «اجرتون» را به عنوان الگویی از همکاری چین و آفریقا برای احیای کشاورزی در سطح خرده مالکان معرفی کرد.

مولوا گفت که از طریق مشارکت تحقیقاتی که بین این دو دانشگاه در دهه 1990 ایجاد شد، لوبیاهای جدید مقاوم به بیماری، آفات و خشکی، کاساوا و بادام زمینی پرورش داده شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

علاوه بر این، آزمایشگاه مشترک کمربند و جاده چین و کنیا برای زیست شناسی مولکولی محصولات زراعی مستقر در دانشگاه اجرتون قرار است به عنوان مرکزی برای تحقیق، آموزش و انتقال فناوری عمل کند تا انتخاب، پرورش و انتشار انواع محصولات جدید در سراسر شرق آفریقا را افزایش دهد.

منابع گزارش‌ها و پیش بینی های بلندمدت پایه کشاورزی آمریکا

 طرح کنترل جدی باکتری سالمونلا در صنعت مرغ خام آمریکا

تولید قالی و اکستنشن مو از بوته موز

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم