تغییرات آب و هوایی و وضعیت کشاورزی در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته

امتیاز دهید
تغییرات آب و هوایی در جهان و تاثیر آن بر کشاورزی

تغییرات آب و هوا و کشاورزی به طور جدایی‌ناپذیری به هم مرتبط هستند و بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند. مطالعات زیادی در مورد این موضوع انجام شده است، اما هیچ کدام بر روی کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته متمرکز نشده‌اند.

این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین تغییر اقلیم و رقابت‌پذیری کشاورزی در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته انجام شده است.

این مطالعه داده‌های 71 کشور در حال توسعه و 24 کشور توسعه یافته را از سال 1990 تا 2020 با استفاده از روش حداقل مربعات سه مرحله‌ای مورد بررسی قرار داد. این مطالعه نشان داد که رقابت کشاورزی باعث افزایش دما در کشورهای در حال توسعه و کاهش دما در کشورهای توسعه یافته می‌شود.

تغییرات آب و هوا و افزایش دما به رقابت کشاورزی در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته آسیب می‌رساند. رقابت‌پذیری کشاورزی در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته نیز با کاهش ارزش پول محلی در برابر دلار آمریکا کاهش می‌یابد.

بهبود زیرساخت های آبیاری و استفاده از فناوری سلولی سیار باعث کاهش رقابت کشاورزی در کشورهای در حال توسعه می‌شود. از سوی دیگر، ساکنان کشورهای توسعه یافته توانسته‌اند از فناوری تلفن همراه برای تقویت رقابت کشاورزی استفاده کنند.

این مطالعه نشان می‌دهد که تئوری EKC برای توسعه اقتصادی یک کشور کاربرد دارد. شرایط کشورهای در حال توسعه نشان‌دهنده نیاز به سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی و درآمد است که باعث می‌شود آنها تاکید کمتری بر پایداری زیست محیطی داشته باشند.

از سوی دیگر، توجه مردم کشورهای توسعه یافته به محیط زیست به خوبی تثبیت شده است، بنابراین فعالیت اقتصادی می‌تواند کاهش کیفیت محیط زیست را کاهش دهد.

پژوهشگران معتقدند که کشاورزی دقیق می‌تواند رقابت را افزایش دهد و در عین حال پایداری زیست محیطی را حفظ کند.

این سیستم باعث می‌شود کشاورزی از نهاده کم استفاده کند و راندمان بالایی ایجاد کند.  مواد طبیعی می‌‌توانند استفاده از مواد شیمیایی در کشاورزی را کاهش دهند و یا حتی جایگزین آن شوند.

ضایعات کشاورزی همچنین می‌توانند برای ایجاد داروها، مواد شیمیایی گیاهی، تثبیت آنزیم‌ها و حذف فلزات سنگین فاضلاب، پردازش یا بازیافت شوند.

در این میان، کانال‌های توزیع یا زنجیره تامین موثر باید برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی در نظر گرفته شود.  البته اگر محصولات کشاورزی با استفاده از سوخت‌های زیستی حمل‌ونقل شود، دلگرم‌کننده‌تر خواهد بود.

هر کشوری همچنین باید برای حفظ ثبات ارز، محتاط بودن در مواجهه با باز بودن اقتصادی، افزایش بهره‌وری نیروی کار کشاورزی و بهبود آموزش فعالان تجارت کشاورزی تلاش کند و نگذارد تغییرات آب و هوا وضعیت مخربی بر آن وارد کند.

پژوهشگران: آگوس دوی نوگروهو، ایماد یوگا پاراسادا و زولتان لاکنر

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم