صنعت کشاورزی در کره جنوبی – قسمت اول

5/5 - (2 امتیاز)
کشاورزان در حال انجام کار - کره جنوبی - کشاورزی کره جنوبی

صنعت کشاورزی کره جنوبی از کشاورزی سنتی تا کشاورزی هوشمند، توسعه قابل توجهی داشته است. تولید ناخالص داخلی (GDP) حاصل از کشاورزی، جنگل‌داری و شیلات در طول سال‌ها سطح ثابتی داشته و تقریباً 1.75 درصد از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌‌دهد.

با این حال، سهم تولید ناخالص داخلی کشاورزی، جنگلداری و شیلات همچنان در حال کاهش است و این ناشی از تغییرات در عادات غذایی کره‌ای‌ها، عرضه بیش از حد محصولات کشاورزی و پیری جمعیت کشاورزان است.

انتظار می‌رود ظهور فناوری‌های کشاورزی هوشمند، فرصت‌هایی را برای تقویت رقابت کشاورزی در کره ایجاد کند.

استارتاپ‌های کشاورزی

استارت‌آپ‌های کشاورزی کره جنوبی به دلیل ایجاد سریع بازارهای جدید و پیشروهای فروش با ایجاد ارتباط بین کشاورزان و مصرف‌کنندگان در سراسر جهان با مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه، داده‌های بزرگ کشاورزی و ارائه راه‌حل‌های کشاورزی هوشمند برای کشاورزان، مورد توجه قرار گرفته‌اند.

یک از این استارتاپ‌ها، «تریج» (Tridge) – ارائه‌دهنده راه‌حل‌های اطلاعاتی بازار دیجیتال و تجارت دیجیتال فرامرزی مستقر در سئول برای خریداران و تامین‌کنندگان مواد غذایی و کشاورزی است که پس از دریافت موفقیت‌آمیز 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری از Forest Partners در سرمایه‌گذاری سری C در سال گذشته، به اولین تک‌شاخ کشاورزی کره تبدیل خواهد شد.

Forest Partners یک شرکت سرمایه‌گذاری در کره است که بر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های با رشد بالا، متمرکز است. این شرکت دارای سه تجارت عمده‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سهام خصوصی و سهام عمومی است.

با داده‌های بزرگ تریج، خریداران مواد غذایی و کشاورزی در سراسر جهان به راحتی می‌توانند کانال‌های منبع‌یابی و ریسک زنجیره تامین را پوشش دهند.

به عنوان مثال، زمانی که برزیل، بزرگترین تولیدکننده قهوه‌ی جهان، به دلیل خشکسالی و موج‌های سرما، بیش از 30 درصد کاهش تولید قهوه را تجربه کرد، بسیاری از خریداران برای تهیه‌ی دانه‌های قهوه به تریج مراجعه کردند.

متوسط ​​تراکنش‌های انجام شده ماهانه تریج در حال حاضر بین 20 تا 30 میلیارد وون است.

دو استارتاپ «گرین‌لبز» (Greenlabs) و «فودپنگ» (Foodpang) نیز به سرعت در حال رشد هستند که توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند.

گرین‌لبز، یک پلتفرم دیجیتال برای کشاورزان است. اعضای این پلتفرم، اطلاعات مربوط به آب‌و‌هوا، آفات، آفت‌کش‌ها، ماشین‌آلات کشاورزی، کشاورزی هوشمند و یارانه‌های دولتی را دریافت می‌کنند.

اعضا همچنین می‌توانند از کانال‌های توزیع محصولات کشاورزی اطلاع داشته باشند. تعداد اعضای آن، طی یک سال‌و‌نیم به نیمی از کل خانوارهای کشاورزی در کره رسیده است.

چند طرح کاربردی در کره جنوبی
  • یکی از طرح‌هایی که در کره جنوبی پیگیری می‌شود این است که جوان‌های زیر 40 سال بتوانند زمین کشاورزی برای خود داشته باشند. در این راستا، سه سازمان وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی؛ شرکت جامعه روستایی کره و صندوق ضمانت اعتباری کشاورزی، جنگلداری و شیلات کره، همکاری دارند.

همچنین اگر کشاورز جوانی در زمین‌های کشاورزی اجاره‌ای بانک، گلخانه بسازد، مدت اجاره از 5 تا 10 سال فعلی به 15 سال افزایش می‌یابد و صندوق ضمانت اعتباری کشاورزی، جنگلداری و شیلات، ضمانت‌هایی را ارائه می‌کند.

 

  • جالب است بدانید که وزارت کشاورزی کره جنوبی، در یک طرح آموزشی برای مزرعه هوشمند، 208 کارآموز جدید را جذب کرده است که بیشتر کارآموزان منتخب از بخش غیرکشاورزی (74 درصد) هستند و این نشان می‌دهد که جوانان علاقه زیادی به کشاورزی هوشمند دارند و تعداد فزاینده‌ای از افراد بدون پیشینه وارد حوزه کشاورزی می‌شوند.
  • در طرحی، وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی کره، 25 کارشناس مواد غذایی کره‌ای را به 21 موسسه در 17 کشور جهان اعزام خواهد کرد تا با افزایش آگاهی در سراسر جهان، غذاهای کره‌ای را ترویج کند.

در سال 2019، این طرح با هدف ارتقاء وجهه غذای کره‌ای، دامنه برنامه را برای توسعه و فروش مشترک منوهای غذای کره‌ای در هتل‌ها و درج دوره‌های غذای کره‌ای در کالج ها با 19 سازمان در 18 کشور گسترش داده بود که در سال 2020 به طور موقت به حالت تعلیق درآمد و در سال 2021، فقط متخصصان به 5 کشور اعزام شدند.

از این رو در سال جاری(2022)، این پروژه دوباره با قدرت بیشتری شروع می‌شود تا شناخت به غذاهای کره‌ای را افزایش دهد و موج کره‌ای “Hallyu” دوباره محبوبیت پیدا کند.

« Hallyu» یک اصطلاح چینی بوده که در ترجمه به معنای «موج کره‌ای» است و به عنوان یک اصطلاح جمعی برای اشاره به رشد خارق العاده فرهنگ و فرهنگ عامه کره‌ای استفاده می شود که شامل همه چیز از موسیقی، فیلم، درام گرفته تا بازی‌های آنلاین و غذاهای کره‌ای است.

  • طرح ایجاد یک مدل دامپروری دوستدار محیط‌زیست که بوها و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد در کره در دست انجام است؛ افزایش بهره‌وری، ترویج تبدیل انرژی مانند گسترش تولید انرژی تجدیدپذیر با استفاده از کود دامی و منابع ضایعات آلی از نتایج این طرح است.

شرکت SK Incheon Petrochem که یک شرکت انرژی پیشرو در کره است قصد دارد کنترل محیطی بهینه مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و اینترنت اشیاء را ارتقا و تولید انرژی تجدیدپذیر با استفاده از کود دامی را گسترش دهد. با انجام این کار، انتظار می‌رود با همراهی مردم کره یک مدل سازگار با محیط زیست از صنعت دام ساخته شود و تجارت انرژی سبز با استفاده از منابع ضایعات آلی مانند کود دامی در مناطق روستایی ترویج شود.

در حال حاضر، تأسیسات تبدیل انرژی که از متان، الکتریسیته تولید می‌کنند، تنها در هشت مکان در میان 88 مرکز منابع عمومی کود دامی در سراسر کره وجود دارد. از این رو برای گسترش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، تجهیز مراکز منابع عمومی به امکانات تولید انرژی ضروری است اما این انتقال به دلیل کمبود فناوری برای بهره‌برداری از تأسیسات دشوار است.

در واقع با انجام این امور با گسترش استفاده و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش سود حاصل از تولید برق، گازهای گلخانه‌ای کاهش داده شده و باعث می‌شود تا تأسیسات انرژی عمومی بیشتری با استفاده از کود دامی فعال شوند و بی‌طرفی کربن ترویج داده شود.

تأسیسات تبدیل انرژی کود دامی (150 تن / تصفیه روزانه) سالانه 5768 مگاوات ساعت برق تولید می‌کند (معادل مصرف حدود 1900 خانوار چهار نفره) و انتشار گازهای گلخانه ای را حدود 22000 تن کاهش می‌دهد.

فناوری‌هایی که این کسب‌وکار برای فرآوری پتروشیمی و تصفیه فاضلاب در اختیار دارد، برای رفع بوی بد و مشکلات فاضلاب که یکی از بزرگترین دردسرهای صنعت دام بوده است، به کار گرفته می‌شود. این پایه و اساس مدلی مبتنی بر داده‌های دوستدار محیط زیست از دامپروری شامل مدیریت اصلاح نژاد دام، کنترل بو، بهبود کارایی تصفیه بر اساس فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و اینترنت اشیا (IOT) خواهد بود.

چهار استراتژی کره جنوبی برای توسعه خدمات صنایع غذایی

با رله‌ نوآوری در کره جنوبی آشنا شوید

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم