معرفی مزارع گردشگری جهان (2): پاراشار

5/5 - (1 امتیاز)
مزرعه گردشگری پاراشار

نمونه گردشگری کشاورزی دوم که معرفی می‌شود، مزرعه گردشگری پاراشار (Parashar)، در هندوستان است و با ارائه غذاهای محلی، کاشت و برداشت میوه‌هایی چون موز و انگور و پرورش حیوانات در مزرعه، فضایی را برای حضور بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

نظرات بازدیدکنندگان
  • «در این مزرعه اقامت خوبی داشتیم، مانوج یک میزبان عالی است، ما دوست خاص دیگری (سگ خانگی) هم داشتیم که همه جا ما را همراهی می‌کرد. مانوج پس از کمی استراحت، ما را برای بازدید از مزرعه برد و حقایقی در مورد گیاه‌شناسی درختان موز، انگور و بسیاری چیزهای دیگر در مورد کشاورزی و طبیعت به ما گفت.»
  • « آن ها با غذای محلی ماراتی از ما پذیرایی کردند و خوردن آن بسیار لذت بخش بود. سپس به مزرعه‌ی دیگری رفتیم که در آنجا پرورش انواع حبوبات، لوبیا، کدو تنبل و غیره را دیدیم.
  • در آنجا همچنین یک مرغداری بود. در شب، مانوج یک پروژکتور ترتیب داد تا یک داستان کوتاه را به ما نمایش دهد. صبح روز بعد، برای پیاده روی در کنار جاده رفتیم و در آنجا از مناظر زیبا و طلوع آفتاب لذت بردیم.
  • غذا در تمام مدت توسط مردم محلی در آشپزخانه سنتی تهیه می شد که بسیار جذاب بود. اتاق‌ها از چوب بامبو ساخته شده‌اند. صدا می‌تواند به اتاق دیگری منتقل شود بنابراین در هنگام بحث و گفتگو در اتاق محتاط باشید. به طور کلی این یک تجربه عالی پر از طبیعت و گرایش‌های مختلف بود.»
  • «آقای مانوج و نامراتا انسان‌هایی فوق العاده‌ای هستند. آن‌ها به عنوان خانواده بهترین رفتار را با شما دارند. می‌توانید در کلبه‌هایی زندگی کنید که 250 گنجشک در آن نزدیکی جیک‌جیک می‌کنند.. حیوان خانگی آنها بسیار جذاب و دوستانه است.»
  • «من با همسر و پسرم به پاراشار رفتیم. این مکان واقعاً آرام و آرام است و غذایی واقعاً خوشمزه دارد. حتماً دوباره سر می‌زنم»
  • «ما یک گروه 20 نفره بودیم (هفت خانواده ) که در آخر هفته کریسمس در دسامبر 2018 تصمیم گرفتیم سفری داشته باشیم و در تلاش بودیم تا هتلی را پیدا کنیم تا قیمت معقولی داشته باشد (با توجه به نرخ‌های نامناسبی که هتل‌ها در ایام کریسمس و سال نو دارند)، ما به این مکان برخورد کردیم.
  • در بررسی‌ها متوجه مهمان‌نوازی و غذای محلی شدیم که هر دو فراتر از انتظارات بودند. در ابتدا، کمی نگران بودم که آیا برخی از اعضای حاضرند سه شب را در محیط روستا بمانند. با این حال، استقبال خوبی داشتند. کل مکان با اتاق‌هایی ساخته شده از علف کاهگل و چسب زده شده با کودهای خشک بودند که  احساسی بسیار عجیب و غریب و روستایی داشت.
  • با این حال، همه اتاق‌ها دارای سرویس‌های بهداشتی متصل شده با تمام امکانات رفاهی مورد نیاز هستند. البته شما نباید انتظار تلویزیون، وای‌فای یا سایر لوازم جانبی معمولی هتل را داشته باشید. به نظر من شما به هر حال نیازی به آنها نخواهید داشت. مزرعه به خوبی نگهداری می‌شود.
  • من می‌خواهم به ویژه به مرکز مراقبه اشاره کنم که در آن می‌توانید روی یک تخت دراز بکشید و بخوانید، چرت بزنید ، ستاره ها را تماشا کنید یا به راحتی مراقبه کنید. آرامش در آن محیط کوچک وجود دارد.
  • ما هر روز بعد از ظهر را با چرت زدن در فضای آزاد می گذراندیم و خاطرات کودکی خود در روستای‌مان را به یاد می آوردیم. مالک، مانوج هداول و همسرش ، نامراتا از شما مراقبت می کنند گویی که در واقع، دوست صمیمی یا خویشاوند خونی شما هستند ما 6 کلبه از 8 کلبه‌ای را که وی داشت رزرو کرده بودیم و بعداً آنها را به 7 طبقه ارتقا دادیم.
  • هر روز، مانوج صبح زود برای پیاده‌روی در جنگل یا یا پیک‌نیک به دریاچه ما را همراهی می‌کرد. او همچنین ما را در بازار هفتگی روستایی همراهی می کرد تا سبزیجاتی که هر روز می خوردیم را خودمان انتخاب کنیم.
  • من توصیه می‌کنم که شما واقعاً وقت زیادی را صرف صحبت با همسرش مانوج کنید که هم مهارت کافی دارد و هم از نظر گردشگری روستایی از دانش بالایی برخوردار است.
  • البته انتظار غذای قاره‌ای یا پنجابی را نداشته باشید. با این حال، آنچه برای شما سرو می‌کنند خانگی‌ترین و شگفت انگیزترین غذای گیاهی است. در کل، این یک سفر به یاد ماندنی برای من و پسر عموهایم بود. اگر فرصتی پیش بیاید، سعی می‌کنم دوباره به آن جا بروم.»
  • «یک قطعه هکتاری زیبا با تعداد زیادی درخت و کلبه‌های تمیز برای اقامت وجود دارند، می‌توانید با صدای پرندگان بیدار شوید، قدم بزنید و آرام باشید. غذای خانگی ساده و خوشمزه است.
  • مانوج و همسر هنرمندش نامراتا همیشه از کمک به شما خوشحال هستند. نامراتا، فعالیت‌های زیادی مانند نقاشی، مدل سازی خاک رس، نقاشی پارچه و غیره را انجام می‌دهد. ما دو شب در آن جا ماندیم و شیر تازه را چشیدیم، ما منتظر بازدید مجدد آن‌ها هستیم.»

معرفی مزارع گردشگری جهان (۱): سابیلا فارم

معرفی مزارع گردشگری جهان(۳): ماسریا

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم