بزرگترین سایت گردشگری کشاورزی خاورمیانه در شرف افتتاح است

امتیاز دهید
یک سایت گردشگری کلزا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از افتتاح مجتمع کشت و صنعت مغان و پارس به عنوان بزرگترین سایت گردشگری کشاورزی خاورمیانه در جریان سفر آینده وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایرنا، نادر فلاحی روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهارکرد: «شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل شهرستان‌های منطقه مغان از جمله بیله‌سوار مغان و پارس‌آباد مغان با داشتن اراضی وسیع کشاورزی، دو هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه قند، کارخانه لبنیات، کارخانه فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت‌های منحصر بفرد منطقه محسوب می‌شود که جواز بهره‌برداری گردشگری کشاورزی نیز برای این مجموعه فاخر صادر شد.»

وی به سفر وزیر میراث فرهنگی به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با حضور دکتر مونسان، این مجموعه بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.

به هر گونه فعالیتی که در مزرعه یا مرتع انجام می‌شود و اجازه می‌دهد تا عموم مردم، برای سرگرمی، تفریح، یا با اهداف آموزشی، برای دیدن و لذت بردن از فعالیت‌های روستایی مانند کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های تاریخی، فرهنگی، برداشت محصول دست چین، فعالیت‌های طبیعی و جاذبه‌ها به مزرعه مراجعه کنند، گردشگری کشاورزی گفته می‌شود.

با پیشتازی استان اردبیل در حوزه صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی، در حال حاضر اردبیل به عنوان برند گردشگری کشاورزی کشور مطرح است و تلاش می‌شود با توجه به ظرفیت‌های منطقه در این حوزه، زمینه برای رونق این شاخه از گردشگری فراهم آید.

کارایی و بهره‌وری زمین‌های کشاورزی به دلیل تشدید بحران‌های اقلیمی، زیست محیطی، انرژی و اقتصادی در زمان ما اهمیت بیشتری یافته است.

در میان انواع مختلف گردشگری، یکی از راه‌های تبدیل مزارع کشاورزی، تبدیل آن‌ها به مکان‌های گردشگری کشاورزی، عمدتاً در مناطق شهری یا حومه روستایی آن‌ها است.

محبوبیت گردشگری کشاورزی به عنوان یک نوع خاص از گردشگری همچنان در حال افزایش است.

یک سایت گردشگری کشاورزی اغلب به عنوان مزرعه توریستی، مزرعه تعطیلات، گردشگری مبتنی بر مزرعه و گردشگری روستایی شناخته می‌شود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم