گردشگری کشاورزی در بیله‌سوار مغان رونق می‌گیرد

امتیاز دهید
نادر فلاحی - بیله سوار مغان - گردشگری کشاورزی

با صدور  اولین مجوز گردشگری کشاورزی در شهرستان بیله‌سوار مغان ، به گفته ی  مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی  اردبیل ظرفیت‌های گردشگری این منطقه رونق می‌گیرد.

به گزارش ایرنا،، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در بازدید از باغ‌ مزرعه گردشگری در بیله‌سوار اظهارکرد: در این طرح رونق صنعت گردشگری به شکلی همه‌جانبه و متوازن در شهرستان بیله‌سوار بصورت فعالیت گردشگری کشاورزی (باغ‌مزرعه) مورد تاکید قرار گرفته است.

وی گفت: این طرح در مساحت باغ ۲ هکتاری واقع در ورودی شهر و روبروی دانشگاه آزاد بیله‌سوار اجرا می‌شود تا گردشگران ورودی از آن بازدید کنند.

او حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را ۵۰ میلیارد ریال ذکرکرد و افزود: به همت بخش خصوصی شاهد راه‌اندازی اولین طرح گردشگری کشاورزی در این شهرستان خواهیم بود که تلاش و جدیت بر حمایت از سرمایه‌گذار برای رونق گردشگری در این باغ‌مزرعه است.

فلاحی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بیله‌سوار در حوزه‌های مختلف همچون طبیعی و تاریخی بیان کرد: در کنار این ظرفیت‌ها با حمایت و پشتیبانی از محورهای نوین گردشگری در این شهرستان نظیر گردشگری کشاورزی، با توجه به ظرفیت‌های منطقه می‌توان زمینه برای رونق صنعت گردشگری در این منطقه را فراهم کرد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

گردشگری کشاورزی می‌تواند بینش‌ها و تجربیات جدیدی را به مهمانان ارائه دهد که در بیشتر موارد، ارتباط آنها را با محیط‌زیست تقویت می‌کند، این یک راه عالی برای ترکیب تجربیات سفر برای مهمانان با مزایای کشاورزی است، گردشگری کشاورزی گام بعدی در زندگی آگاهانه از محیط زیست بوده و فرصتی برای آموزش و تأثیرگذاری بر خرید و انتخاب سبک زندگی است.

گردشگری کشاورزی در ایتالیا رونق زیادی دارد و منشأ واژه گردشگری کشاورزی اغلب به ایتالیا نسبت داده می‌شود، جایی که در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ بسیاری از «agritourismos» یا اقامت در مزارع، به روشی محبوب برای تجربه حومه شهر تبدیل شد. این مورد در انگلیس نیز تقریباً مشابه است، جایی که تقریباً ۲۰٪ از کل مزارع به نوعی، گردشگری ارائه می‌دهند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم