بافندگان پارچه رامی چه کسانی هستند؟

امتیاز دهید
پارچه رامی

بافت پارچه رامی در هانسان توسط زنان میانسال در شهرستان واقع در استان چونگ چئونگ جنوبی جمهوری کره جنوبی انجام می‌شود. این منطقه دارای زمین‌های حاصلخیز و بادهای دریایی است که به گیاهان رامی اجازه رشد می‌دهد.

بافتن پارچه رامی شامل تعدادی فرآیند از جمله برداشت، جوشاندن و سفید کردن گیاهان رامی، ریسندگی نخ از الیاف رامی و بافتن آن بر روی دستگاه بافندگی سنتی است.

پارچه رامی در هوای گرم تابستان راحت است و برای تولید انواع لباس از کت و شلوار و لباس نظامی گرفته تا لباس عزا استفاده می‌شود.

سفیدی پارچه رامی سفید شده و همچنین کیفیت تمیز و آراستگی آن، آن را برای لباس‌های گران قیمت و همچنین برای پوشاک افراد عادی مناسب می‌کند.

بافت لباس موسی(لباس بافته شده از رامی) به طور سنتی در قالب عملیات خانوادگی تحت رهبری زنان صورت می‌گیرد که در آن مادران، تکنیک‌ها و تجربیات خود را به دختران یا عروس‌های خود منتقل می‌کنند.

این سنت همچنین جامعه را با همسایگانی که در بخش مشخصی از شهر جمع شده‌اند و کار می‌کنند پیوند می‌دهد، در حال حاضر حدود 500 نفر در این استان به فعالیت‌های مختلف رامی بافی می‌پردازند.

در ژاپن نیز، منطقه روستایی اوکو-آیزو در زمینه‌ی بافت پارچه‌ی رامی فعالیت دارند. این روستا حدود 600 سال است که اقلامی از الیاف رامی تولید می‌کند، دهکده شووا تنها جایی در سرزمین اصلی ژاپن است که رامی (در زبان ژاپنی به عنوان «کاراموشی» شناخته می‌شود) به صورت تجاری در آن کشت می‌شود.

منسوجات ساخته شده از رامی سبک و مستحکم هستند که باعث می شود رامی در بین کارشناسان نساجی شناخته شده باشد. رامی بافی (karamushi-ori) در واقع حتی به طور رسمی به عنوان یک صنعت سنتی ژاپنی معرفی شده است.

ماشین‌های بافندگی بسیار قدیمی هستند و قطعات جدید دیگر برای این ماشین‌ها فروخته نمی‌شوند، این بدان معناست که وقتی قطعات نیاز به تعویض دارند، با استفاده از قطعات محدود موجود تعمیر می‌شوند.

در این روستا، رامی بافی را می‌توان تجربه کرد چنانکه وقتی رسیدید، دستگاه‌های بافندگی از قبل آماده شده‌اند و الیاف رامی در یک لایه بالا و پایین جدا شده‌اند، بافندگی را با استفاده از پدال‌هایی کنترل می‌کنید که به طور متناوب آن‌ها را فشار می‌دهید تا دو لایه الیاف رامی به هم نزدیک شوند تا در وسط به هم برسند.

هر نخ با سیم‌های ریز از همسایه خود جدا می‌شود، برای اینکه بدنه زیر لیوانی را بسازید، یک بلوک را که دور آن رامی پیچیده شده از شکاف بین لایه‌های بالا و پایین رامی عبور دهید.

پس از رد شدن، آن را با دقت بکشید تا از لبه نسبتاً سفت خم شود، سپس با یک پدال پا به پایین فشار می‌دهید تا دو لایه به هم نزدیک شوند و لایه‌های بالا و پایین را روی هم مهر می‌زنید تا ساندویچی دور نخ وسطی که از وسط آورده‌اید ایجاد کنند.

سپس باید فرآیند را از طرف دیگر تکرار کنید، بلوک را از شکاف بین لایه‌های بالا و پایین از جهت مخالف رد کنید، آن را محکم روی چین ایجاد شده بکشید و با پدال پای مخالف فشار دهیدتا سه لایه به هم بچسبد.

من این روند را بارها و بارها تکرار کردم تا به آرامی شکل زیر لیوانی را بسازم، هرچه بتوانید نخ را در گوشه‌های زیر لیوانی محکم‌تر خم کنید، محصول نهایی تمیزتر به نظر می‌رسد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم