تولید نانوبادی در سلول‌های گیاهی

امتیاز دهید
نانوبادی

دانشمندان آمریکایی، موفق به تولید نانوبادی در سلول‌های گیاهی شدند که می‌توانند پاتوژن‌های در حال ظهور را مسدود ‌کنند.

دانشمندان سرویس تحقیقات کشاورزی وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) اخیراً اعلام کردند که می توان از گیاهان برای تولید نانو اجسام استفاده کرد که به سرعت پاتوژن‌های نوظهور را در پزشکی و کشاورزی انسانی مسدود می‌کند.

این نانوجسم‌ها، نشان دهنده یک روش جدید امیدوارکننده برای درمان بیماری‌های ویروسی از جمله SARS-CoV-2 هستند، نانوبادی‌ها، پروتئین‌های آنتی بادی کوچکی هستند که به طور طبیعی در حیوانات خاصی مانند شتر، آلپاکا و لاما تولید می‌شوند.

محققان ARS به ارزیابی نانو بادی‌ها برای پیشگیری و درمان بیماری سبز شدن مرکبات در درختان مرکبات روی آوردند، این دانشمندان اکنون از فناوری جدید توسعه یافته و ثبت اختراع SymbiontTM خود استفاده می‌کنند تا نشان دهند که نانو اجسام را می‌توان به راحتی در یک سیستم گیاهی با کاربردهای وسیع کشاورزی و بهداشت عمومی تولید کرد.

به عنوان یک اثبات مفهوم، تحقیقات نشان داد که نانوبادی‌هایی که ویروس SARS-CoV-2 را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند در سلول‌های گیاهی ساخته شوند و در مسدود کردن اتصال پروتئین SARS-CoV-2 به پروتئین گیرنده‌اش فعال باقی بمانند.

«رابرت شاترز»، جونیور، محقق  ARS می‌گوید: «ما در ابتدا می‌خواستیم راه‌حل‌های پایداری برای عوامل بیماری‌زا در تولید محصولات ایجاد کنیم. فواید تولید داروهای درمانی در گیاهان اکنون توجه به استفاده از گیاهان برای تولید انبوه درمان‌های مبتنی بر پروتئین COVID-19 را توجیه می‌کند.

آنها در حال حاضر اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا ببینند چگونه می‌توانند این پیشرفت را به بخش تجاری منتقل کنند.

«میشل هک»، محقق  ARS می‌گوید این یک پیشرفت بزرگ برای علم و راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های کشاورزی و بهداشت عمومی است، این سیستم مقرون به صرفه و مبتنی بر گیاه، ثابت می‌کند که راه‌های جایگزینی برای مقابله و جلوگیری از گسترش پاتوژن‌های نوظهور وجود دارد.

این رویکرد، پتانسیل گسترش گسترده فرصت‌های توسعه معیشتی در مناطق کشاورزی روستایی کشور و سایر کشورها را دارد.

نانوبادی‌ها، قطعات VHH متصل‌شونده به آنتی‌ژن کوچک و تولید نوترکیب هستند که از آنتی بادی IgG زنجیره سنگین آلپاکا مشتق شده‌اند.

نانو اجسام در فرمت‌های مختلفی وجود دارند، آن‌ها در برابر طیف نسبتاً متنوعی از آنتی‌ژن‌ها تولید می‌شوند و بنابراین ابزارهای بسیار متنوعی هستند که می‌توانند در موقعیت‌های مختلف استفاده شوند.

متداول‌ترین استفاده‌ها از یک نانوجسم آزمایش‌هایی هستند که احتمالاً قبلاً با آنها آشنا هستید مانند رسوب ایمنی یا میکروسکوپ فلورسانس. همچنین تعداد کمی از برنامه‌ها وجود دارد که در آنها استفاده از یک نانو جسم، امکان‌پذیر است، اما استفاده از یک آنتی‌بادی معمولی، غیرعملی یا غیرممکن است.

اندرخم یک کسب‌وکار معمولی با اینترنت یا در پی یک آرزوی خام

جیی، پلتفرم موفق فناوری کشاورزی پاکستان

پرورش جلبک دریایی با استفاده از فاضلاب صنایع غذایی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم