جیی، پلتفرم موفق فناوری کشاورزی پاکستان

امتیاز دهید
شرکت جیی

« Jiye Technologies»؛ جیی یک بازار مبتنی بر فناوری B2B است که کشاورزان و مشاغل را از طریق فناوری، زنجیره تامین ناب و فناوری فین به هم متصل می‌کند.

آن‌ها می‌گویند ما بی‌نظمی‌ها و ناکارآمدی‌های زنجیره تامین را حل می‌کنیم و به کشاورزان و کسب‌وکارها این امکان را می‌دهیم تا ارزش اقتصادی بهتری برای تلاش‌های خود کسب کنند.

این استارتاپ پاکستانی در سال 2021 بنیان نهاده شده و دفتر آن در لاهور و پنجاب قرار دارد و مرحله پیش‌بذری آن با 2.5 میلیون دلار جذب سرمایه همراه بوده است.

چنانکه سارمایاکار پاکستان (Pakistan’s Sarmayacar )، Access Bridge Ventures  مستقر در امارات و گروه اینترنتی جبار، EquiTie  مستقر در بریتانیا و شرکت VC Seedstars سوییس به ​​این دور پیوستند. این دور بیشتر توسط سرمایه‌گذاران فرشته‌ای از  MENAP  (خاورمیانه، شمال آفریقا و پاکستان)، اروپا و آمریکای شمالی، تامین شده است.

استارتاپ «جیی»  قصد دارد حضور خود را در شهرهایی غیر از لاهور که در آن مستقر است، افزایش دهد و به دنبال آن، گسترش بین‌المللی را دنبال کند.

زنجیره تامین از مزرعه به خرده‌فروشی پاکستان، بسیار پراکنده است و تحت سلطه واسطه‌هایی است که محصولات کشاورزی را با نرخ‌های پایین‌تر از کشاورزان خریداری می‌کنند. زمانی که محصول به خرده‌فروشان می‌رسد، به دلیل پورسانت‌هایی که توسط سهامداران متعدد در زنجیره تامین دریافت می‌شود، قیمت چندین برابر افزایش یافته است.

چندین ذینفع نیز با قیمت‌های دلخواه، خرید می‌کنند که منجر به عدم قطعیت قیمت بالا به صورت روزانه می‌شود. حمل و نقل محصولات تازه در وسایل نقلیه قدیمی به صورت نامنظم و زمان‌بر است که باعث افزایش ضایعات و کاهش ماندگاری سبزیجات و میوه‌ها می‌شود.

بنابراین بنیانگذاران آن قصد دارند با ایجاد یک اکوسیستم زنجیره تامین ناب، بخش کشاورزی در پاکستان را با دسترسی آسان‌تر کشاورزان به بازارهای اصلی و تامین منابع راحت به خرده فروشان، دیجیتالی کنند.

این استارتاپ به خرده‌فروشان میوه و سبزیجات اجازه می‌دهد مستقیماً از برنامه Jiye سفارش دهند. سپس این شرکت، سفارش را از انبار خود به این خرده‌فروشان منتقل می‌کند.

«جیی» مستقیماً از کشاورزان با نرخ‌های پایین‌تر، خرید می‌کند و آن را با نرخ رایج بازار به خرده‌فروشان می فروشد. این عملیات چندین ذینفع را در زنجیره تامین حذف می‌کند که منجر به عدم اطمینان قیمت پایین می‌شود.

این استارتآپ ادعا می‌کند که با تیمی متشکل از 150 کارمند، تنها در پنج ماه بیش از 30 برابر رشد کرده است. پس از این دور، جیی قصد دارد به پنج شهر بزرگ پاکستان گسترش یابد. فراتر از پاکستان، آنها قصد دارند به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گسترش پیدا کنند تا از آنچه به گفته آنها بازار 120 میلیارد دلاری است، سرمایه‌گذاری کنند.

حضور جوانان پاکستانی در نمایشگاه

این استارت آپ قصد دارد خدمات ارزش افزوده مانند بیمه و وام را از طریق اکوسیستمی از مشارکت در برنامه اضافه کند. علاوه بر این، این استارت‌آپ، برنامه‌های تهاجمی برای تسریع ماموریت خود در دیجیتالی کردن زنجیره تامین از مزرعه به خرده‌فروشی از طریق راه‌حل‌های فین‌تک، دامن زدن به شمول مالی و اتصال بخش عظیم به سیستم مالی رسمی دارد.

عیسی آقابی، شریک مدیریت اکسس بریج ونچرز مستقر در امارات می‌گوید: «فناوری‌های جیه با تیم مجرب خود به دنبال ایجاد اختلال در زنجیره تامین کشاورزی محلی با ایجاد فرآیندها و کارایی بهتر و در عین حال پاسخگویی به نیازهای ذینفعان است.»

در سال جاری، این استارتاپ، سرویس BNPL خود را راه‌اندازی کرد، این راه حل تحت برنامه آن به نام «جیه خوشحال کاروبار» ارائه می‌شود. خدمات تامین مالی دیجیتال به کشاورزان، خرده فروشان و کسب‌و‌کارها با دسترسی به اعتبار کمک می‌کند تا درآمد خود را به طور پایدار افزایش دهند.

کشاورزان کوچک، خرده‌فروشان و سایر سهامداران می‌توانند در ابتدا تا سقف 50000 روپیه پاکستان (تقریباً 280 دلار آمریکا) به منابع مالی دسترسی داشته باشند البته علاوه بر این، پس از بازپرداخت موفقیت‌آمیز وام‌های قبلی، آنها می‌توانند سقف اعتبار خود را افزایش دهند.

جیی به عنوان پلتفرم فناوری کشاورزی پاکستان که سریع‌ترین رشد را دارد، اخیراً اولین برنامه آگاهی‌بخش دهقانان را با نام «کیسان کاهانی» راه‌اندازی کرده است که به آنها کمک می‌کند حقوق اساسی خود را درک کنند و از آنها استفاده کنند.

محتوای کیسان کاهانی از زبان و تصاویر محلی برای ایجاد ارتباط با جامعه کشاورز استفاده می‌کند و بر این تمرکز دارد که آنها را قادر می‌سازد تا با کمک به استفاده از فناوری، بر چالش‌های خود غلبه کنند تا دسترسی بهتری به بازارهای کشاورزی، اطلاعات کشاورزی و فناوری فین‌تک کشاورزی داشته باشند. این محتوا هر دو هفته یکبار (چهارشنبه‌ها) در سراسر رسانه‌های اجتماعی این استارتاپ به ویژه کانال یوتیوب آنها منتشر می‌شود.

کیسان کاهانی

به گفته این شرکت، کیسان کاهانی با شخصیت‌های متمایزش، اولین برنامه آگاهی‌دهی امروزی پاکستان در رسانه‌های اجتماعی است که حسی محلی از یک سریال کتاب کمیک ارائه می‌دهد.

رئیس برند و بازاریابی جیی می‌گوید که این شرکت بر روی دو بینش ساده و جهانی کار کرده است: الف) مردم در مناطق روستایی تصاویر را بیشتر از کلمات درک می‌کنند؛ ب) مردم در مناطق روستایی دوست دارند بیشتر بشنوند.

علاوه بر این، آنچه که کیسان کاهانی را از دیگران متمایز می‌کند، اصالت و بومی بودن آن است، زیرا همه‌ی قسمت‌ها بر اساس داستان‌های واقعی و برخوردهای واقعی کشاورزان و خانواده‌هایشان است.

زنان کارآفرین در کشاورزی را بشناسیم

با جدیدترین کسب و کارهای کشاورزی آشنا شوید

معرفی چند مزرعه‌ی عمودی بزرگ جهان

بازسازی و ساخت خانه با استفاده از ضایعات برنج

تولید انرژی الکتریکی از ضایعات میوه در ترکیه

لبنیات بدون حیوانات چیست؟

انرژی خورشیدی، پادشاه جدید صنعت برق جهان

آیا راه‌حل، کشاورزی فراسرزمینی است؟

کشت قاصدک یا درخت لاستیک، کدام یک لاستیک طبیعی را تامین خواهد کرد؟

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم