جدیدترین طرح‌های توسعه روستایی چین

5/5 - (1 امتیاز)

چین آخرین طرح خود را برای توسعه روستایی در یک کنفرانس کلیدی ترسیم و بر کار برای پیشبرد احیای روستایی در سراسر جهان و تسریع ساخت یک بخش کشاورزی قوی تاکید کرد.

به گزارش شین‌هوا، کارشناسان می‌گویند که کنفرانس سالانه مرکزی کار روستایی که هفته گذشته از جمعه تا شنبه در پکن برگزار شد، لحن کار این کشور در زمینه کشاورزی، مناطق روستایی و کشاورزان را تعیین کرد و به اهمیت کشاورزی در دستور کار سیاست‌های کشور اشاره کرد.

تضمین تامین پایدار غلات

«تانگ رنجیان» وزیر کشاورزی و امور روستایی، برای ایجاد یک پایه محکم برای گذار چین به یک کشور مدرن سوسیالیستی بزرگ از همه جهات، گفت که تسریع در ساخت یک بخش کشاورزی قوی باید اولویت داشته باشد.

در این کنفرانس تاکید شد که تضمین تامین پایدار و ایمن غلات و محصولات مهم کشاورزی همیشه اولویت اصلی کار برای تقویت قدرت چین در کشاورزی بوده است. داده‌ها نشان می‌دهد که تولید سالانه غلات چین برای هشت سال متوالی در سطح بالایی – بیش از 650 میلیارد کیلوگرم – باقی مانده است.

یک محقق ارشد در مرکز تحقیقات توسعه شورای ایالتی، خاطرنشان کرد که فشار برای ادامه افزایش آن خروجی وجود دارد، او بر لزوم توجه دقیق به زمین‌های کشاورزی و بذر برای افزایش تولید، اهمیت تلاش‌ها برای تقویت توسعه انواع جدید تجارت کشاورزی و خدمات کشاورزی تجاری و اهمیت کاهش هزینه‌ها از طریق تولید مقیاس‌پذیر تاکید کرد.

کارشناسان می‌گویند این کنفرانس سیگنالی را ارسال کرد که تلاش‌ها برای گام‌های بعدی در این بخش برای اطمینان از تولید و عرضه پایدار غلات و سبزیجات به منظور بهبود خودکفایی با تمرکز ویژه بر تولید سویا هدایت می‌شود.

پیشبرد احیای روستایی

در این کنفرانس خاطرنشان شد که پیشبرد احیای روستایی در سراسر جهان یک وظیفه مهم در ساختن یک بخش کشاورزی قوی در دوره‌ی جدید است.

به گفته لی گوکسیانگ، محقق آکادمی علوم اجتماعی چین، کلید در این زمینه ارتقای توسعه صنعت روستایی است. لی گفت که باید برای اجرای کامل سیاست‌های حمایتی برای صنایع روستایی، توسعه صنایع با ویژگی‌های محلی و پرورش صنایع و مدل‌های تجاری جدید مطابق با ارتقای تقاضا تلاش کرد.

لی همچنین بر اهمیت افزایش درآمد کشاورزی تأکید کرد که در کنفرانس به عنوان وظیفه اصلی کار در زمینه کشاورزی، مناطق روستایی و کشاورزان برجسته شد.

لی گفت که گسترش منابع درآمد کشاورزان و تضمین مداوم درآمدهای کشاورزی از رشد محصولات، وظایف مهمی است.

 تکیه بر فناوری، اصلاحات

در این کنفرانس بر لزوم تکیه بر علم و فناوری و همچنین اصلاحات برای تسریع در ساخت یک بخش کشاورزی قوی تاکید شد. بر اساس این کنفرانس، کشور باید بر مرزهای کار علم و فناوری کشاورزی جهانی تمرکز کند، سطح علم و فناوری کشاورزی خود را با قدرت ارتقا دهد و تحقق خوداتکایی در علم و فناوری کشاورزی را تسریع بخشد.

رئیس مؤسسه علوم زراعی زیر نظر آکادمی علوم کشاورزی چین، گفت که ترویج نوآوری‌های فناورانه در علم و فناوری کشاورزی یک وظیفه بلندمدت و یک پروژه سیستمی است.

وی اذعان کرد که باید برای کشت ارقام بذری جدید که دارای عملکرد بالا و سبز و مقرون به صرفه هستند، تلاش شود، همچنین باید تلاش کرد تا اصلاح بذر دقیق‌تر و مؤثرتر انجام شود.

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

آیا کشت برنج بصورت هیدروپونیک، اقتصادی است؟

با جدیدترین کسب و کارهای کشاورزی آشنا شوید

معرفی چند تولیدکننده دستگاه کشاورزی در خانه

داستان مزارع زیرآب/ کشاورزی زیرآب را جدی بگیریم

زنان کارآفرین در کشاورزی را بشناسیم

کشاورزی، شعری ناتمام است؛ داستان یک زن موتورسوار

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها

خبرهای کشاورزی شماره 102

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم