بهبود تولید ذرت در چین

امتیاز دهید
تولید ذرت در چین

استان جیلین در شمال شرقی چین، یک پایگاه مهم غلات و تولید ذرت است که در سال‌های گذشته در حال توسعه یک سیستم کشاورزی مدرن برای افزایش قدرت در کشاورزی بوده است.

به گزارش شین‌هوا، این پایگاه در سال‌های اخیر توانسته به لطف تلاش‌هایی از جمله حفاظت از خاک سیاه، توسعه صنعت بذر و ارتقاء زنجیره صنعت، رکورد تولید غلات را به دست آورد.

در سال 2021، تولید غلات جیلین برای اولین بار از 40 میلیارد کیلوگرم فراتر رفت و نرخ رشد آن در بین 10 استان برتر تولیدکننده غلات در چین، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

جیلین، پروژه‌ای را راه‌اندازی کرده است که هدف آن دستیابی به ظرفیت تولید غلات جامع 50 میلیارد کیلوگرم تا سال 2030 است. آن‌ها سعی می‌کنند از کاشت‌های بدون خاک‌ورزی برای کاشت استفاده کنند، به این ترتیب، خاک از حداقل اختلال رنج می‌برد.

از سال 2021، آکادمی علوم چین(CAS)، همراه با استان‌های شمال شرقی چین، بر فناوری در کشاورزی تمرکز کرده و هفت منطقه نمایشی به وسعت 10000 مو (حدود 666.67 هکتار) ساخته است.

همچنین حدود 1000 محقق با CAS به روستاها رفتند و حمایت فن‌آوری برای حفاظت از خاک سیاه در استان ارائه کردند، در دو سال گذشته، مناطق خاک‌ورزی حفاظتی با بیش از 10 میلیون مو به 32.83 میلیون مو(MU) (هر مو، 0.066 هکتار است) افزایش یافته است که نیمی از سطح زیر کشت ذرت استان را تشکیل می‌دهد.

خاک سیاه، کلید تولید غلات جیلین است، بیش از 65 درصد از زمین‌های زیر کشت در جیلین خاک سیاه هستند و بیش از 80 درصد غلات از خاک سیاه تولید می‌شود. جیلین توجه زیادی به حفاظت از خاک سیاه داشته است.

در سال گذشته، این استان، 38 اقدام را که ده جنبه را در بر می گرفت در یک نظر اجرایی در مورد تقویت جامع حفاظت از خاک سیاه اجرا کرد و یک مکانیسم حفاظت مشترک چند بخشی را برای جمع‌آوری استعدادها، بودجه، پروژه‌ها و سیاست‌ها برای حفاظت از سرزمین سیاه ایجاد کرد.

این استان همچنین روی ساخت زمین‌های کشاورزی با استاندارد بالا کار کرده است، در حال حاضر، از میان 83 میلیون مو زمین کشاورزی در جیلین، بیش از 40 میلیون مو به زمین کشاورزی با استاندارد بالا تبدیل شده است.

رئیس یک تعاونی در شهر یوشو می‌گوید از زمان ایجاد زمین‌های کشاورزی با استاندارد بالا، بیش از 2000 یوان (حدود 286.2 دلار آمریکا) می‌توان صرفه‌جویی کرد و تولید را می‌توان تا 10 درصد برای هر هکتار زمین افزایش داد.

همچنین به گفته‌ی رئیس یک تعاونی در شهرستان نونگان، بذرهای ذرتی که کاشته می‌شود، همگی در داخل توسعه یافته‌اند. آنها عملکرد بالا و مقاومت در برابر بیماری قوی داشته و عملکرد بهتری نسبت به دانه‌های خارجی دارند.

به گفته‌ی آن‌ها در ده سال گذشته، بذر خارجی 70 درصد بازار استان را به خود اختصاص داده بود، بنابراین، استان جیلین از مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌ها حمایت کرد تا برای توسعه منابع بذر با یکدیگر همکاری کنند و سهم بازار دانه‌های خارجی را به 2 درصد کاهش دهند.

یک شرکت در شهر فویو که یکی از شرکت‌های توزیع بذر بوده است، در گذشته فقط دو رقم ذرت و یک محقق داشت که با حمایت دولت محلی، همکاری اصلاح نژادی با 9 تیم برتر پرورش ذرت در چین را با سرمایه‌گذاری سالانه بیش از 50 میلیون یوان در تحقیقات انجام داده است.

این شرکت در حال حاضر بیش از 100 رقم ذرت دارد که سالانه 30 میلیون کیلوگرم بذر ذرت تولید می‌کند و 26 استان را پوشش می‌دهد. در سال‌های اخیر، جیلین به ایجاد و استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی پیشرفته نیز سرعت بخشیده است.

سطح کلی مکانیزاسیون محصولات عمده به 93 درصد رسیده است که 20 درصد بیشتر از میانگین کشوری است. به گفته‌ی یک کشاورز در شهرستان لیشو که صاحب یک ماشین برداشت بدون سرنشین است که به طور خودکار در مسیر تعیین شده برای برداشت ذرت در مزرعه حرکت می‌کند، ماشین‌آلات کشاورزی هوشمند نیروی انسانی را ذخیره می‌کند و می‌تواند روز و شب کار کند و کارایی کشاورزی را بهبود بخشد.

به گفته‌ی یک رئیس انجمن تعاونی، قیمت یک بلال ذرت تازه ارگانیک در بازار چندین برابر ذرت معمولی است، این انجمن بیش از 2000 خانوار کشاورز را وادار کرده است تا انواع کاشت خود را تنظیم کنند، بیش از 300 هکتار ذرت تازه کاشته شده که توانسته‌اند درآمد خود را بیش از 5000 یوان در هکتار افزایش دهند.

همچنین مراکز فرآوری ذرت نیز افزایش یافته است چنانکه در گذشته به دلیل محدودیت فضا، ذرت پس از برداشت پاییزی به سادگی در مزارع قرار می‌گرفت و هر ساله مقدار زیادی غذا از بین می‌رفت. اکنون مراکز خدماتی وجود دارد که خدماتی چون خشک‌کردن ، ذخیره‌سازی، فروش و غیره را ارائه می‌دهند.  این مراکز خدماتی، شهرستان‌های عمده تولید غلات در استان را پوشش می‌دهند و حجم خدمات تجمعی به بیش از 10 میلیون تن رسیده است.

جانکائو، علف خوشبختی برای پرورش قارچ

گردشگری کشاورزی مجازی آرتور چِین در نیوزیلند

کشاورزی سلولی می‌تواند آینده کشاورزی باشد

کشت گیاه یاتروفا در هرمزگان

معرفی مزارع گردشگری جهان (۱۱): مزرعه کدو تنبل غول‌پیکر «هیپس»

چو‌چو، آینده‌ی پروتئین‌های گیاهی است

سهام مزرعه یا Farm share چیست؟

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم