بام سبز، از مزرعه تا چنگال

امتیاز دهید
کشاورزی شهری در آمریکا

«آنی نواک»، عاشق کارش هست و تصاویر شاد او را می‌توان با هشتک من عاشق کارم هستم (IloveMyJob) را در اینستاگرام پیدا کرد، علاقه‌ی وی به کشاورزی در حین تحصیل در خارج از کشور در دانشگاه «کیپ‌کوست» کشور غنا در غرب آفریقا در سال 2004 برانگیخته شده است. او پس از فارغ‌التحصیلی از کالج، یک دوره کارآموزی را در باغ گیاه‌شناسی نیویورک در سایت دو هکتاری  باغبانی سبزیجات، آغاز می‌کند.

آنی نواک، بنیانگذار و مدیر برنامه آموزش غذای مزرعه به چنگال(Growing Chefs )، سرآشپزهای در حال رشد است. مدیر آکادمی خوراکی در باغ گیاه شناسی نیویورک و یکی از بنیانگذاران و کشاورز مزرعه پشت بام و نویسنده‌ی کتاب راهنمای رشد پشت بام: «چگونه سقف خود را به یک باغ یا مزرعه تبدیل کنیم» است.

او بعنوان یک مربی پرشور به صورت محلی و ملی تدریس کرده و در کنفرانس‌هایی در درباره ارتباطات بین مردم، غذا و محیط‌زیست و مزایای کشاورزی شهری سخنرانی می‌کند.

در سال 2016، کار آنی در مزرعه پشت بام خیابان ایگل توسط جایزه ساخت آمریکایی مارتا استوارت لایوینگ شناخته شد. او می‌گوید مزارع روی پشت‌بام، ردپای محیطی ساختمان را با ارائه خنک‌کننده طبیعی، تصفیه آب و فیلتر هوا کاهش ‌می‌دهند.

به نظر او، همه‌ی بام‌ها از نظر ساخت‌و‌ساز برای پروژه‌های بام سبز مناسب هستند و باغبانی، طیف گسترده‌ای از مزایا را ارائه می‌دهد و این به مدل باغی که افراد می‌خواهند بستگی دارد. چراکه  اکثر مردم با باغچه‌های کانتینری شروع می‌کنند، چراکه به راحتی می‌توان آنها را به پشت بام برد، البته روشی که آنی استفاده می‌کند بام سبز است و با روش کانتینری متفاوت است.

به عقیده‌ی او، غذا و نحوه رشد آن بر هر جنبه‌ای (اکوسیستم، سیاست، اقتصاد، و فرهنگ) تأثیر می‌گذارد. او پس از کالج، پدرش را در یک تصادف از دست می‌دهد و کشاورزی به او کمک می‌کند که با این موضوع راحت‌تر کنار بیاید و تمرین‌کننده چیزهای حیاتی و شگفت‌انگیز و زندگی‌بخش باشد.

او می‌گوید زن بودن صفتی است که در کنار «سخت کوش» ​​یا «طبیعی کنجکاو» به عنوان یک ویژگی مثبت قرار می‌گیرد که او را به فرد خوبی تبدیل می‌‌کند.

او می‌گوید عاشق این هست که خود را  یک کشاورز  معرفی کند تا کلیشه‌های موجود در مورد کشاورزی و همچنین معنای زنانگی را از بین ببرد.

آنی برای حفاظت از پرندگان زنده، در نشریات می‌نویسد و در مورد آن‌ها در آمریکای شمالی سخنرانی می‌کند، او از سال 2018 در هیئت مدیره American Bird Conservancy  خدمت کرده است. این انجمن به حفاظت از پرندگان وحشی و زیستگاه آنها در سراسر قاره آمریکا اختصاص دارد.

زنان کارآفرین در کشاورزی را بشناسیم

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

کشاورزی، شعری ناتمام است؛ داستان یک زن موتورسوار

داستان نجات دام هزاره سوم/ همیشه پای یک زن در میان است

از کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی روستایی تا زنبورداری

مانیا فرزامی از لرستان/ یک کارآفرین خوب را بشناسیم

معرفی چند تولیدکننده دستگاه کشاورزی در خانه

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم