راه‌حل‌های خنک‌ کننده فضای پرورشی حیوانات

امتیاز دهید
فضای خنک کننده حیوانات

بسیاری از کشاورزان آمریکایی برنامه‌هایی برای پیش بینی راحتی حیوانات در گرما دارند، چنانکه برای خروس‌ها، صفحه‌های خنک کننده و کنترل شده توسط کامپیوتر وجود دارد. دامداران، دمای انبارها را با مه‌پاش، تهویه مطبوع و فن‌های غول‌پیکر کاهش می‌دهند.

به گزارش آسوشیتدپرس، گرمای شدیدتر تابستان ناشی از تغییرات اقلیمی و ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای به معنای استرس گرمایی حیوانات است که در صورت عدم مدیریت صحیح، می‌تواند میلیاردها دلار درآمد را برای کشاورزان و دامداران از دست بدهد.

ایالات متحده بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده گوشت گاو از نظر حجمی در جهان است.

مردم در ایالات متحده شیر کمتری می‌نوشند، پنیر بیشتری می‌خورند و برنامه‌های دولتی همچنان از لبنیات در سراسر کشور حمایت می‌کند.

به گفته‌ی آتل‌جین، پروفسور دپارتمان علوم جوی در دانشگاه ایلینویز اوربانا-شامپین که به مطالعه تعاملات بین اقلیم و فعالیت‌های انسانی مانند کشاورزی می‌پردازد، حدود 20 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی از محصولات غذایی حیوانی ناشی می‌شود.

تولیدکنندگان دام در سایر نقاط جهان نمی توانند اقداماتی را برای غلبه بر گرما به آسانی کشاورزان آمریکایی اتخاذ کنند.

یک مطالعه در سال 2022 در Lancet Planetary Health نشان داد که تلفات استرس گرمایی گاو در بیشتر مناطق گرمسیری بسیار بیشتر از مناطق معتدل خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان از مردم کشورهایی مانند ایالات متحده که رژیم غذایی آنها با محصولات حیوانی سنگین است، طرفدار مصرف کمتر گوشت و لبنیات هستند.

اما مزارع بزرگ و صنعتی در کشورهای توسعه یافته نسبتاً کارآمد هستند، بنابراین برای پاسخگویی به تقاضای جهانی با حیوانات کمتر، کشورهای کمتر توسعه یافته نیز باید به نوعی از فناوری دسترسی داشته باشند که می‌تواند آنها را در مواجهه با گرمای شدید و ایجاد فضای خنک کننده کمک کند.

البته هزینه مصرف برق زیاد است و این می‌تواند تا حدی با انرژی خورشیدی ارزان‌تر ادغام شود.

تیمی از USDA و دانشمندان دانشگاه اخیرا اپلیکیشن جدیدی به نام HotHog راه‌اندازی کرده‌اند که از داده‌های آب و هوای محلی برای کمک به کشاورزان برای پیش‌بینی شرایطی که ممکن است برای خوک‌هایشان ناراحت کننده باشد، استفاده می‌کند.

HotHog که در فروشگاه App Apple و Google Play Store موجود است، به داده‌های آب و هوای محلی برای پیش‌بینی میزان آسایش نسبی یا سطوح استرس گرمایی خوک ها به صورت ساعتی، روزانه یا هفتگی خبر می‌دهد.

سپس تولیدکنندگان خوک می‌توانند از این اطلاعات برنامه برای انجام اقدامات پیشگیرانه مانند اطمینان از آب آشامیدنی فراوان، خنک کردن خوک ها با پنکه و محدود کردن حمل و نقل به ساعات اولیه صبح استفاده کنند.

سالانه، تنش گرمایی در خوک‌ها برای صنعت خوکی ایالات متحد،ه ۴۸۱ میلیون دلار هزینه دارد. «جی اس. جانسون» – دانشمند امور حیوانات، خاطرنشان کرد: « اطمینان از رفاه و بهره‌وری مثبت خوک ها (منبع اصلی پروتئین حیوانی در سراسر جهان) در مواجهه با تغییرات آب و هوایی جهانی – به ویژه در ماه‌های تابستان و در مناطق گرمسیری بسیار مهم تر خواهد بود..»

هات هاگ، برنامه‌ای برای تشخیص استرس گرمایی خوک ها

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم