معرفی ده شرکت فعال در حوزه کشاورزی دقیق

امتیاز دهید
کشاورزی دقیق - یک تراکتور هوشمند در مزرعه

کشاورزی در حال تکامل است – فناوری در حال تبدیل شدن به بخشی ضروری از هر مزرعه تجاری است و کشاورزی دقیق در حال رونق است.

کشاورزان با استفاده از داده‌های بلادرنگ و اتوماسیون تکمیلی، می‌توانند نیازهای نیروی کار را کاهش دهند، پایداری را افزایش دهند و انعطاف پذیری عملیات خود را به حداکثر برسانند.

شرکت‌های کشاورزی دقیق جدید در حال توسعه فناوری‌هایی هستند که به کشاورزان کمک می‌کند تا با درک مکان و زمان استفاده از کودها و آفت‌کش‌ها برای به دست آوردن حداکثر تأثیر، عملکرد را به حداکثر برسانند و ضایعات را کاهش دهند.

شرکت‌های کشاورزی دقیق فرصت بزرگی برای رشد پیدا کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که بازار کشاورزی دقیق تا سال 2030 به 19.24 میلیارد دلار برسد.

نسل جدید کشاورزان به سمت استارت‌آپ‌های سریع‌تر و انعطاف‌پذیرتر جذب می‌شوند که به طور سیستماتیک بازده محصول را به حداکثر می‌رسانند.

در این مقاله، ده شرکت پیشرو در کشاورزی دقیق توسط وب‌سایت «پلاگ اند پلی»  شناسایی شده است که می‌توانند چشم‌انداز کشاورزی را متحول کنند.

Regrow Ag

این شرکت، صنایع غذایی و کشاورزی را برای اتخاذ، مقیاس‌بندی و کسب درآمد از شیوه‌های کشاورزی انعطاف‌پذیر توانمند می‌سازد.

محصول این شرکت، Crop Insights، چندین دهه سوابق را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند تا گزارش‌های مربوط به محصول و خاک ایجاد کند.

کاربران می‌توانند عملکرد محصول، استرس و تغذیه را کنترل کنند. در نتیجه، آنها اکنون می‌توانند به راحتی، رویکردی استوارتر برای عملکرد خود اتخاذ کنند. همراه با بینش پایداری، این شرکت یک پلتفرم MRV برای اجرای برنامه‌های پایداری ارائه می‌دهد.

Small Robot Company

شرکت ربات‌های کوچک از رباتیک و هوش مصنوعی برای پایدار کردن تولید مواد غذایی استفاده می‌کند. سه ربات کوچک آن، «تام»، «دیک» و «هری»، محصولات را به طور مستقل نظارت، درمان و کاشت می‌کنند.

«ویلما»، موتور مشاوره هوش مصنوعی این شرکت، به سرعت میلیاردها نقطه داده را از تام دریافت می‌کند و آن‌ها را به هوش Per Plant پردازش می‌کند. این شرکت هوش Per Plant را برای کشاورزی هماهنگ، کارآمد و سودآور از نظر زیست محیطی ایجاد کرد. این به طور مستقل داده‌های Per Plant را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را برای بینش در مقیاس میدانی پردازش می‌کند.

Soiltech Wireless

این شرکت، کشاورزان را به منابع لازم برای به حداکثر رساندن محصول با ارائه اطلاعات از طریق نظارت بی‌سیم مجهز می‌کند.

دستگاه آن دارای ویژگی هایی است که در کل چرخه تولید محصول (رشد، برداشت، حمل و نقل، ذخیره سازی) ارزش ایجاد می‌کند.

محصول این شرکت، Beacon، داده‌‌های مهم سطح محصول را در سراسر زنجیره تامین کشاورزی جمع آوری می‌کند.

پلتفرم ابری Soiltech دارای راه‌حل‌های کامل مدیریت مزرعه، مدل سازی بیماری، پیش بینی آب و هوا، ردیابی تاریخچه آبیاری و اتوماسیون درجه روز رو به رشد است. ویژگی‌های بصری آن جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آسان‌تر داده‌های مهم مزرعه را افزایش می‌دهد.

ChrysaLabs

این شرکت، یک کاوشگر قابل حمل ساخته است که می‌تواند مواد مغذی خاک و سلامت خاک را در زمان واقعی اندازه‌گیری کند. راه حل مبتنی بر یک پروب متصل (اپتیک و یادگیری ماشین) است.

این شرکت ادعا می‌کند که تمام اطلاعات مورد نیاز را در عرض چند ثانیه با دقت آزمایشگاهی در اختیار تولیدکنندگان و متخصصان کشاورزی قرار می‌دهد.

چنانکه از طریق پلتفرم مدیریتی آن، کارگران می‌توانند به راحتی به هر داده دسترسی داشته باشند و به سرعت اقدام کنند. علاوه بر این، کاوشگر توانایی اندازه‌گیری مواد‌مغذی موجود را به طور مستقیم در محلول خاک دارد.

Precision.ai

این شرکت، فناوری پاشش دقیق پایدار و بدون رانش را برای مزارع وسعت هکتار فراهم می‌کند و با دید کامپیوتری و پردازش لبه روی برد، می‌تواند علف‌های هرز را فوراً متمایز کند.

پهپاد آن تا 55 دقیقه با بار 25 پوندی پرواز می‌کند. محلول پاشش دقیق نیز مصرف آب را به میزان قابل توجهی در مقایسه با اسپری پخش کاهش می‌دهد. فشردگی خاک را از بین می‌برد که باعث کاهش سرعت جذب آب و اکسیژن توسط ریشه گیاه می‌شود.

GeoPard Agriculture

این شرکت یک پلتفرم تحلیلی مبتنی بر ابر برای داده‌های کشاورزی است. هسته پلتفرم قادر به پردازش هر مجموعه‌ای از داده‌های مکانی است.

این شرکت به مشتریان خود کمک می‌کند تا در فرآیندهای تجاری و برنامه‌های خود یکپارچه شوند. موتور ژئوپارد، تصاویر ماهواره‌ای، نمونه‌برداری از خاک، عملکرد، اسکنرهای خاک با چگالی بالا و داده‌های توپوگرافی را پردازش می‌کند و مدل‌های چند لایه و سه بعدی پیچیده می‌سازد.

Green Growth

رشد سبز به کشاورزان تجزیه و تحلیلی در زمان واقعی در مورد بهره‌وری زمین ارائه می‌کند که نشان می‌دهد چه مقدار محصول از هر نقطه در مزرعه برداشت شده است. این داده‌ها مستقیماً از ماشین‌های برداشت جمع آوری شده و با الگوریتم‌های اختصاصی پردازش می‌شوند.

در نتیجه، کشاورزان می‌توانند نقشه‌های عملکرد را در برنامه وب مشاهده کنند. نقشه‌ها بسیار مهم هستند زیرا به کشاورزان اجازه می‌دهند تا نهاده‌های مزرعه مانند کودها، بذرها و محصولات حفاظت از محصول را بهینه کنند. اینها همه اقدامات لازم برای دستیابی به عملیات کشاورزی پایدار هستند.

Nerit’e

Nerit’e یک راه حل تجزیه و تحلیل خاک برای ارتقای سلامت خاک با استفاده از داده‌ها ارائه می‌دهد. نیترات، فسفات، پتاسیم، کلسیم، سدیم، محتوای آب، pH و رسانایی را از حسگرها جمع‌آوری می‌کند. با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، می‌تواند راه‌حل‌های مدیریت خاک را برای غنی‌سازی حاصلخیزی و کمک به شادابی شناسایی کند.

حسگرهای Nerit’e کاوشگرهای ثابتی هستند که از اینترنت اشیا پشتیبانی می‌کنند و اندازه‌گیری‌های خاک را در زمان واقعی جمع‌آوری می‌کنند.

سپس این پلت فرم الگوهایی را پیدا می‌‌کند و توصیه های عملی را برای کشاورزان ارائه می‌دهد تا با اجتناب از بارورسازی بیش از حد نیتروژن و تقویت فعالیت میکروبی خاک، منابع ارزشمند را ذخیره کنند.

Agro Intelligence

این شرکت از پتانسیل بزرگی که در زمینه کشاورزی دقیق و اتوماسیون وجود دارد استفاده می‌کند. محصول آن، ROBOTTI، رباتی است که قادر به درمان این میدان است.

همچنین یک زیرساخت دیجیتالی است که امکان جمع‌آوری خودکار داده‌ها را در این زمینه فراهم می‌کند که می‌تواند از سیستم‌های تصمیم‌گیری و مدیریت پشتیبانی کند. Robotti برای مراقبت دقیق از گیاهان مانند کاشت، وجین، جداسازی و سمپاشی ساخته شده است.

در طراحی آن نیز از اجزای استاندارد و به خوبی درک شده استفاده شده است که آن را قوی و به راحتی قابل تعمیر می‌کند.

Agtech Logic

این شرکت، خدمات کشاورزی خودکار را برای کمک به مدیران مزرعه در به حداکثر رساندن کارایی، کاهش ضایعات، کنترل مدیریت علف‌های هرز و بهبود قابل پیش‌بینی و کنترل محصولات ارائه می‌دهد.

در محیط رو به رشد امروزی با بارش کمتر، محدودیت در استفاده از علف‌کش‌ها و علف‌های هرز مقاوم، تشخیص و حذف موثر علف‌های هرز اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.

سیستم‌های کنترل، علف‌های هرز را از محصولات زنده شناسایی  و فقط علف‌های هرز را سمپاشی می‌کنند چنانکه این شرکت ادعا می‌کند که می‌تواند کشاورزان را تا 90٪ در مصرف مواد شیمیایی صرفه جویی کند.

نوسان ده ساله اقیانوس آرام چیست؟

 شرکت «ملزومات خاک» در مسیر کشاورزی دقیق، چه می‌کند؟

گزارشی از آمار واردات و صادرات محصولات کشاورزی 1401 تا 1402

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم