نشانه‌های جغرافیایی ترکیه/ زیتون جِملیک در فهرست اعتباربخشی اتحادیه اروپا

امتیاز دهید
زیتون جملیک ترکیه

ثبت زیتون جِملیک (Gemlik) بورسای ترکیه در مجله رسمی کمیسیون اروپا در 28 مه تکمیل می‌شود و سپس به عنوان یک محصول رسمی در اتحادیه اروپا شناخته می‌شود.

مصطفی وارانک وزیر صنعت و فناوری ترکیه روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا به زودی، زیتون معروف جِملیک را از استان بورسا در شمال غربی این کشور به رسمیت می‌شناسد.

وارانک با اشاره به اینکه ترکیه یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با طیف وسیعی از محصولات داخلی است، گفت: «ما در تلاش هستیم هر یک از محصولات خود را چه در اتحادیه اروپا و چه در سازمان‌های بین‌المللی به ثبت برسانیم و به عنوان کشور ترکیه به ثبت برسانیم. »

وارانک گفت: «در اواخر ژانویه، ما بسیج مناطق جغرافیایی در سراسر جهان را برای ترویج مؤثر ارزش‌های محلی و منطقه‌ای ترکیه در سطح بین‌المللی آغاز کردیم که از میان آنها 14 کالا پس از تکمیل تمام مراحل اجرایی در اتحادیه اروپا ثبت خواهند شد.»

وی افزود: «کمیسیون اتحادیه اروپا همچنان در حال بررسی 41 درخواست است و این شرکت قصد دارد در ابتدا 100 محصول ترکیه را با پتانسیل قوی بازار جهانی ثبت کند.»

وی خاطرنشان کرد که آنها در حال برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های جدید مانند انتقال بازار زیتون جِملیک به مکانی بزرگتر و شلوغ‌تر هستند تا تاجران بتوانند تجارت خود را به شیوه‌ای سالم‌تر انجام دهند.

وارانک گفت: «جملیک نه تنها در ترکیه بلکه در جهان، زیتونی معروف است. به همین دلیل ما می‌خواهیم از زیتون محافظت کنیم، هم از تولیدکنندگان و هم صنعتگران خود در این تجارت حمایت کرده و این محصول را به جهان عرضه کنیم.»

وی همچنین یادآور شد که نشان جغرافیایی زیتون جملیک معروف در جهان در ترکیه توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ترکیه زیر نظر وزارت صنعت و فناوری تکمیل شده است.

وی افزود: «علاوه بر این، درخواست هایی برای ادامه ثبت جغرافیایی محصولات مختلف بورسا در جهان داریم که منتظر نتایج آن هستیم و در دوره آتی نیز ثبت نام هلو، انجیر سیاه و شاه بلوط بورسا در اروپا را دریافت خواهیم کرد. »

همچنین انتظار می رود علاوه بر زیتون جملیک، فرآیندهای انار Suruc و گردو Caglayancerit در ماه ژوئن تکمیل شود.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های ترویجی نشانه‌های جغرافیایی برای دریافت توجه و ارزشی که شایسته آن در سطح بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: «در اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت فکری در ژنو سوئیس در تاریخ 10 تا 14 ژوئیه، نشانه‌های جغرافیایی ۱۱ شهر زلزله‌زده را به نمایش خواهیم گذاشت.»

ترکیه در حال حاضر دارای 9 نشانه جغرافیایی ثبت شده باقلوای جنوب شرقی استان غازیانتپ، شاه بلوط و انجیر غرب آیدین، زردآلو در شرق استان مالاتیا، روغن زیتون میلاس در غرب استان موغلا، شلیل سفید بایرامی چاله غربی، سیر منطقه تاسکوپرو در شمال استان کاستامونو، فندق استان گیرسون دریای سیاه و کونیفه در استان هاتای جنوبی در اتحادیه اروپا است.

 معرفی انواع زیتون محبوب دنیا

دریافت اولین نشان جغرافیایی برای پنیر در ترکیه

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم