وضعیت درختکاری و کشت نهال در ترکیه

امتیاز دهید
کشت نهال در ترکیه

یازده نوامبر در سال 2019 به عنوان روز ملی جنگل‌های ترکیه اعلام شده است که هر ساله در این تاریخ، رئیس‌جمهور این کشور یک نهال را می‌کارد.

ترکیه در تلاش است تا جنگل‌های خود را در هم‌زمان با تغییرات آب و هوایی گسترش دهد به همین جهت کاشت 4 میلیون نهال در 1023 نقطه در 81 استان این کشور در روز ملی سال جاری رقم خورده است.

از سال 2019، 13.8 میلیون نهال در روز ملی جنگل کاشته شده است. این کشور همچنین رکورد جهانی بیشترین تعداد نهال کاشته شده در یک ساعت را نیز شکسته است.

ارزیابی منابع جنگلی (FRA) که توسط سازمان ملل منتشر می‌شود، دارایی‌های جنگلی ترکیه را در سال 2015 در رتبه 46 قرار داد اما در سال 2020 این رتبه به 27 رسیده است.

به گفته‌ی مسئولین ترکیه، تا پایان سال حدود 600 میلیون نهال کاشته خواهد شد. همچنین ترکیه شروع به تخصیص بودجه جدید برای جنگل‌ها و طبیعت پایدار کرده است که اکنون این بودجه بیش از 538 میلیون دلار (10 میلیارد لیره) است.

به گزارش دیلی صباح، ترکیه در کار درختکاری رتبه اول اروپا و رتبه چهارم جهان را داراست که این کار، مکمل انقلاب توسعه سبز ترکیه و هدف انتشار خالص صفر سال 2053 به شمار می‌آید.

وسعت مناطق جنگلی ترکیه از سال 2002 به میزان 2.3 میلیون هکتار (5.6 میلیون هکتار) افزایش یافته و به 23.1 میلیون هکتار رسیده است و این در حالی است که این کشور در دهه‌ی  میلادی،70 سالانه 500 میلیون مترمکعب از خاک خود را در اثر فرسایش از دست می‌داد و امروز توانسته است آن را به 154 میلیون مترمکعب کاهش دهد.

در میان رونق ساخت و ساز و نگرانی در مورد گرم شدن کره زمین، ترکیه تلاش‌ها را برای حفظ و گسترش بیشتر جنگل‌های خود افزایش داده است. همچنین کمپینی را برای تقویت تولید نهال و افزایش درآمد حاصل از محصولات جنگلی یعنی تولید میوه و عسل برای روستاییان دنبال می‌کند.

هزاران جنگل در مناطق روستایی برای ایجاد درآمد اضافی برای کشاورزان کاشته شده است، در راستای برنامه اقدام دولت، درختکاری انبوه و بهسازی مراتع نیز از جمله اقداماتی است که برای مقابله با فرسایش و بیابان زایی انجام می‌شود.

تکه‌های عظیم زمین به دلیل آبیاری ضعیف هر ساله به بیابان تبدیل می‌شود. به گفته‌ی مقامات، ترکیه از جمله کشورهایی است که بیشترین آسیب را از افزایش زمین‌های غیر زراعی و تغییرات آب و هوایی می بیند، زیرا در یک موقعیت جغرافیایی چالش برانگیز قرار دارد که بین اقلیم‌های مختلف قرار گرفته است.

ترکیه همچنین با آتش‌سوزی‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند که جنگل‌هایش را به ویژه در تابستان تهدید می‌کند. از نظر آتش‌سوزی جنگل‌ها و بلایای مربوط به تغییرات آب و هوایی، سال 2021 یکی از بدترین سال‌ها در تاریخ معاصر برای ترکیه و جهان بوده است.

هوش مصنوعی راهکار ترکیه برای مبارزه با آتش سوزی جنگل‌ها

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم