قمر امینیان، بانویی پرتلاش از بهبهان

4.9/5 - (7 امتیاز)
قمر امینیان - بهبهان

عبور رودخانه همیشه خروشان خیرآباد که پایین دست سد کوثر از سدهای بزرگ کشور است باعث شده تا کشاورزی  در روستای گرمز سفلی شهرستان بهبهان، رونق خوبی داشته باشد،گندم و گوجه‌فرنگی دو محصول پرکاشت این منطقه هستند.

برای اولین بار، «قمر امینیان» تصمیم می‌گیرد دو محصول لوبیا و هویج را در روستایشان کشت کند و هر دو امتحانشان را پس می‌دهند و لوبیا، بیش از ده سال است که در فصل پاییز، در گرمز سفلی کاشته می‌شود و هویج را هم در اواخر مردادماه کاشته و آبان‌ماه برداشت می‌کنند.

این بانوی 37 ساله خوزستانی، عضو شورای روستا است و  کارهای هنری چون عروسک‌بافی و کیف دوزی را هم انجام می‌دهد، آموزش کشت لوبیا و سبزی خورشتی هم از دیگر فعالیت‌های قمربانو به شمار می‌رود. در این معرفی از بخش زنان در کشاورزی از وی خواستیم تا در رابطه با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد برای‌مان صحبت کند و او می‌گوید:

« درای مدرک لیسانس علوم‌ تربیتی، مدرک مربی‌گری مهد کودک وپیش‌دبستانی، مدرک کیف‌دوزی و عروسک‌بافی، مدرک بهره‌برداری کشاورزی از جهاد کشاورزی و مدیر عامل صندوق خُرد زنان روستای‌مان هستم.

از بچگی، هوشم خوب بود و همیشه نمره‌های خوبی می‌گرفتم، بعد از گذراندن دوران دبستان به خاطر شرایط مالی نتوانستم ادامه تحصیل بدهم و به یادگرفتن بافتنی از دخترعموهایم مشغول شدم، تا اینکه بعد از هشت سال دوری ازتحصیل، ادامه تحصیل دادم و توانستم هر سه سال راهنمایی را در یک سال امتحان بدهم و وارد دبیرستان و بعد از آن، دانشگاه شوم.

بعد از دانشگاه، تصمیم گرفتم یک مرکز پیش‌دبستانی در روستا راه بیاندازم برای همین دنبال گرفتن مدرک مربی‌گری مهد رفتم، برای گرفتن این مدرک، باید فعالیت عملی هم ارائه می‌دادیم، به سراغ کتابخانه شهرستان رفتم و با استفاده از کتاب‌های هنر، نحوه درست کردن گل با فوم را یاد گرفتم و از آنجا بود که فهمیدم می‌توانم  با تحقیق‌وجستجو، حرفه‌های هنری مانند درست کردن عروسک با خمیر چینی را نیز بیاموزم، از طریق اینترنت، کیف‌ دوزی یاد گرفتم و از طریق کانال‌های تلگرامی، با عروسک‌بافی آشنا شدم و به صورت حرفه‌ای دنبالش کردم و الان سه سال‌ونیم هست که در کنار فعالیت‌های کشاورزی، کار عروسک‌بافی انجام می‌دهم.

وقتی که از طریق صندوق، وام گرفتیم خودم چون کارم عروسک‌بافی بود وسایل لازم عروسک‌بافی را خریدم و بقیه اعضا هم، پرورش مرغ تخمگذار را توسعه داده و از این راه، درآمدی برای خودشان ایجاد کردند.

امسال به عنوان تسهیلگر نمونه شهرستان به استان معرفی شده‌ام، در روستای‌مان، یک دوره‌ی آموزش عروسک‌بافی راه انداختم و سعی کردم در زمینه‌ی اشتغالزایی تلاشی داشته باشم.»

زنان کارآفرین در کشاورزی را بشناسیم

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

کشاورزی، شعری ناتمام است؛ داستان یک زن موتورسوار

داستان نجات دام هزاره سوم/ همیشه پای یک زن در میان است

از کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی روستایی تا زنبورداری

مانیا فرزامی از لرستان/ یک کارآفرین خوب را بشناسیم

معرفی چند تولیدکننده دستگاه کشاورزی در خانه

هویج پرورشی

 

دوخت کیف در خانه

 

عروسک در منظره

 

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومه
معصومه
23 آبان 1400 7:39 ب.ظ

آفرین بر شما خانم موفق ،من به شخصه ،همیشه به توانایی هایت ایمان دارم و مطمئن هستم که به بهترین ها در زندگی ات خواهی رسید ،تو لیاقت بهترینها را داری عزیزم

دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم