رونا، دختر یک کشاورز از هلند

5/5 - (1 امتیاز)
زن کشارز هلندی در مزرعه - کشاورزی در هلند

«رونا اویتنتویس» (Rona Uitentuis)،  زن جوانی است که در 31 سالگی در هلند به عنوان کشاورز تولیدکننده لبنیات و پنیرساز، نامی برای خود دست‌و‌پا کرد، او هم اکنون 36 سال دارد.

مدرک کارشناسی ارشد رونا در رشته‌ی علوم سیاسی است و همین باعث شده که وی خارج از فعالیت‌های مزرعه، با سازمان‌های حمایتگر حفاظت از زمین، منظره هلندی و مدل‌های تجاری کشاورزی در هلند همکاری دارد.

پشتکار این بانو چنان بود که یکبار به عنوان مشاور شهردار منصوب شد ولی رونا متوجه شد که تاثیرگذاشتن بر حوزه کشاورزی در این سطح دولتی دشوار است برای همین، شغل خود را در بخش دولتی ترک کرد و به مزرعه‌ی خود برگشت.

مزرعه‌ای که رونا در آن زندگی می‌کند BeemsterBeleving  نام دارد، این منطقه با درختان و یک دایره پیوسته مشخص شده که در سال 1612 توسط سرمایه‌گذاران خصوصی با تخلیه دریاچه Beemster ایجاد شده است.

این منطقه توسط یونسکو به عنوان «منظره‌ای مبتکرانه و تخیلی» توصیف شده است و 3.5 متر زیر سطح دریا قرار دارد و یک شاهکار برنامه‌ریزی مدرن به حساب می‌آید.

مزرعه‌ی رونا فقط چند دقیقه با شهر فاصله دارد. خانواده‌ی وی با دولت هلند برای ایجاد یک برنامه کاری روزانه برای افراد دارای نیازهای ویژه همکاری می‌کند که توسط برادر و مادر رونا اداره می‌شود.

این برنامه، حمل و نقل، غذا و اشتغال معنی‌دار در مزرعه را فراهم می‌کند. چنان‌که گروه پس از خوردن قهوه، با کشاورزان راهی می‌شوند تا کارهای محوله خود را انجام دهند برای مثال، برخی یاد می‌گیرند که علف‌های هرز را اصلاح می‌کنند و برخی دیگر به حیوانات غذا دهند.

البته مسئولیت‌های روزانه رونا به او اجازه نمی‌دهد تا زمان زیادی را با برنامه بگذارد. البته او و سایر کشاورزان منطقه، اقدام جدیدی برای مناسب‌سازی مکان نگهداری حیوانات انجام داده‌اند، افزایش گردش نور و هوا، منجر به افزایش تولید شیر دام مزرعه می‌شود.

یکی از تفاوت‌های رونا با سایر مزرعه‌داران، هنر پنیرسازی وی است که از پدرش، جان یاد گرفته است، این پنیر به دلیل چسبیدن آن به چاقو به «پنیر چاقوی چسبنده» ترجمه شده است.

رونا، روش‌های قدیمی را با ایده‌های مدرن خود در هم آمیخته است، او از پِرِس چوبی 100 ساله برای حذف آب پنیر اضافی از پنیر استفاده می‌کند و پارچه‌های پنیر خود را روی بند رخت خشک می‌کند و در کنار این‌ها از مکان های مدرنی صحبت می‌‌کند که به جای دیوار از پرده‌های بوم استفاده می‌کنند.

پدر رونا هنوز هم هر روز در اتاق پنیر در کنار دخترش کار می‌کند و با افتخار می‌گوید مزرعه از زمانی که رونا رهبری را برعهده گرفته است چقدر خوب عمل می‌کند و دوست دارد ببیند که او ایده‌ها و انرژی‌های تازه‌ای را به مزرعه می‌آورد.

جالب است بدانید که رونا در قسمت معرفی خود در پروفایل توییترش، در معرفی، عبارت «دختر کشاورز» را آورده است و من با دیدن آن به یاد فاطمه کشاورزی افتادم که او هم خود را دختر یک باغبان معرفی می‌کند.

زنان کارآفرین در کشاورزی را بشناسیم

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

کشاورزی، شعری ناتمام است؛ داستان یک زن موتورسوار

داستان نجات دام هزاره سوم/ همیشه پای یک زن در میان است

از کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی روستایی تا زنبورداری

مانیا فرزامی از لرستان/ یک کارآفرین خوب را بشناسیم

معرفی چند تولیدکننده دستگاه کشاورزی در خانه

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم