کار در فضای باز و یافتن معنی در زندگی روزمره با کشاورزی

5/5 - (1 امتیاز)
کار و زندگی در فضای باز و کشاورزی

یافتن راهی برای کار در فضای باز و یافتن معنی در زندگی روزمره، آن چیزی بود که باعث شد «میکا ایدی» و همسرش در بهار سال 2013 وارد عرصه‌ی کشاورزی شوند.

«کارآموزی» اولین چیزی بود که آن‌ها برای شروع کار در مزرعه انتخاب کردند و از آنجایی که می‌دانستند می‌خواهند روی دامداری تمرکز کنند، کتاب‌های زیادی را مطالعه کردند.

چنانکه در طول سال‌های کشاورزی، کتاب‌های بیشتری خوانده‌ و ویدئوهای بی‌‌شماری در شبکه‌های اجتماعی اشتراک ویدئو تماشا کردند و با کشاورزان دیگر دوست شدند تا همه با هم یاد بگیرند.

میکا ایدی در این زمینه می‌گوید: «تجربه‌ها کمک کرد تا بیش از آنچه که انتظار داشته باشیم آماده شویم و برای فروش گوشتی که تولید می‌کردیم به بازاریابی بپردازیم در واقع، ما داستان خود را می‌فروختیم.»

میکا درباره‌ی انواع مهارت‌ها و چالش‌هایی که داشتند ادامه می‌دهد: « اکنون این امر بدیهی به نظر می‌رسد، اما من قبلا نمی‌دانستم تفکر منطقی و حل مسئله چقدر در کشاورزی نقش مهمی را داراست. من همیشه یک فرد شهودی و روشنفکر بوده‌ام. من هرگز علاقه‌ای به جدا کردن مسائل و یادگیری نحوه عملکرد آنها نداشتم، زیرا هرگز نیازی به این کار نبود. بنابراین یکی از چالش‌های اولیه برای من این بود که فکر کردن در این مسیر برایم مشکل بود و همیشه از شوهرم نظر می‌خواستم که واقعاً سرعت هر دوی ما را کند می کرد. کشاورزی به طور جدی به من کمک کرد تا  بخش دیگری از مغزم را گسترش دهم، جایی که می‌ایستم و به طور انتقادی در مورد کارهایی که در دست دارم فکر می‌کنم و اینکه چگونه می‌توانم بیشترین کارایی را داشته باشم.

گاهی اوقات به ایده‌های کشاورزی می‌رسم که من را شگفت زده می‌کند زیرا در زندگی گذشته، هرگز به چنین راه‌حلی فکر نمی‌کردم، من همچنین دست‌های بسیار قوی دارم که هر روز از آنها به خوبی استفاده می‌کنم. حلقه‌ی ازدواج من دیگر به انگشتان عضلانی من نمی‌خورد، اما به قدرت گرفتن خود افتخار می‌کنم!.»

این بانوی کشاورز که همراه همسرش در مزارع شهرستان اورتینگ از توابع واشنگتن ایالات متحده‌ی آمریکا ساکن است باور دارد که کشاورزی ذاتاً  یک فعالیت فیزیکی بوده و دامداری کار سختی است. جابجایی کیسه‌های خوراک، سطل‌های آب و ده‌ها  فعالیت دیگر که او را به عنوان یک زن ریزه‌اندام به این فکر وا می‌دارد که گاهی اوقات باید دو برابر بیشتر کار کند.

قدرت شهودی زنان به نظر میکا، اولین مزیت زنان کشاورز است چون آن‌ها موارد و مسائلی را می‌بینند که مردان نمی‌بینند، او درباره‌ی موانع پیش‌روی زنان کشاورز می‌گوید: «در واشنگتن غربی، به نظر می‌رسد که موانع بسیار کمی برای زنان کشاورز وجود دارد. ما به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به هنجار هستیم و زنان مدیر مزرعه در حال افزایش هستند، با این وجود، هنوز تبعیض جنسیتی وجود دارد، برای مثال، زمانی که ما برای اولین بار برای کارآموزی درخواست دادیم، یک مزرعه تحت مدیریت زنان وجود داشت که با من و همسرم جداگانه از طریق تلفن مصاحبه کردند و برای من آشکار شد که آنها همان نوع تبعیض جنسیتی را اعمال می‌کنند که ظاهراً در برابر آن ایستاده‌اند. آنها از من در مورد مقدار و عادات غذایی‌ام پرسیدند در حالی که از همسرم، فقط پرسیده بودند که آیا کشاورزی، ایده‌ی او هم هست؟! »

میکا ایدی و اندرو در مزرعه‌شان، ذبح حلال برای مسلمانان دارند و یک مزیت رقابتی برای خود جهت ارائه محصولات مناسب برای مسلمانان ایجاد کرده‌اند چنانکه در سال جاری در صفحه‌ی شبکه‌ی اجتماعی خود، پستی را در تبریک ماه رمضان به مشتریان مسلمانشان تدارک دیده‌اند، آن‌ها باهوش‌اند و مدام در حال پایش محیط و ایجاد بازارهای جدید هستند.

زنان کارآفرین در کشاورزی را بشناسیم

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

کشاورزی، شعری ناتمام است؛ داستان یک زن موتورسوار

داستان نجات دام هزاره سوم/ همیشه پای یک زن در میان است

از کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی روستایی تا زنبورداری

مانیا فرزامی از لرستان/ یک کارآفرین خوب را بشناسیم

معرفی چند تولیدکننده دستگاه کشاورزی در خانه

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم