گیاه تنباکو، روزنه‌ای برای رشد گوشت پرورشی

امتیاز دهید
استفاده از گیاه تنباکو برای رشد گوشت پرورشی

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند ارزش بازار گوشت پرورشی در سال 2030 به 2.8 میلیارد دلار خواهد رسید و این در حالی است  که بسیاری از آژانس‌های نظارتی جهانی تصمیم می‌گیرند که آیا به گوشت گاو، مرغ، ماهی و غیره آزمایشگاهی، چراغ سبز نشان دهند یا نه؟

البته شرکت‌هایی که برای حمایت از این فضای نوپا کار می‌کنند، کم نیست، یکی از شرکت‌هایی که فناوری زیربنایی برای فضای پرورش گوشت را می‌توان در آن مشاهده کرد، شرکت BioBetter است که 10 میلیون دلار بودجه در راند سرمایه‌گذاری A دریافت کرده است.

در این شرکت از برگ‌های تنباکو برای توسعه فاکتورهای رشد (ماده‌ای که تولید سلول را تحریک می کند) برای کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید گوشت‌ های آزمایشگاهی استفاده می‌کنند.

در واقع، این شرکت، پلتفرم تولید پروتئین منحصر به فرد برای تولید فاکتورهای رشد (GFs)  با استفاده از گیاهان تنباکو (Nicotiana tabacum) به عنوان بیوراکتورهای طبیعی، خودپایدار و بدون حیوانات، ایجاد کرده است.

کارخانه‌های تنباکوی کشت‌شده در مزرعه پاسخی جدید، پایدار، کارآمد و انعطاف‌پذیر به نیاز بازار به GFهای با قیمت رقابتی‌تر، به‌ویژه انسولین، ترانسفرین و FGF2 ارائه می‌دهند.

این ترکیبات برای تجاری کردن گوشت کشت شده ضروری هستند. گیاهان تنباکو در واقع مزایای از جمله زیست توده زیاد و سرعت رشد سریع، توانایی آنها برای برداشت چندین محصول در طول سال را دارا هستند.

دخانیات یک محصول غذایی نیست و آلکالوئیدهای بدمزه آن از خوردن آن توسط هر حیوانی جلوگیری می‌کند که آن را به ویژه برای تولید فاکتورهای رشد مناسب می‌کند. هیچ ماده مغذی از گیاهان استخراج نمی‌شود، اما سلول‌های گیاه تنباکو به بیورآکتورهای کوچکی تبدیل می‌شوند که هر کدام فاکتور رشد را بر اساس توالی DNA  وارد شده در ژنوم آن‌ها تولید می‌کنند.

بیوراکتور به عنوان ظرفی تعریف می‌شود که در آن یک فرآیند شیمیایی انجام می‌شود که شامل ارگانیسم‌ها یا مواد فعال بیوشیمیایی مشتق شده از چنین موجوداتی است. برای بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌های گیاهی، بیوراکتور یک مخزن فیزیکی است.

استفاده از بیوراکتور فراوان موجود، هزینه گوشت تولید شده در آزمایشگاه را کاهش می‌دهد. فاکتورهای رشد بلوک های ساختمانی کلیدی برای پروتئین‌های کشت سلولی را تشکیل می دهند. اما هزینه ها در حال حاضر بین 50000 تا 500000 دلار به ازای هر گرم FGF2 (فاکتور رشد پایه فیبروبلاست) است. فناوری BioBetter می‌تواند این هزینه‌ها را به تنها 1 دلار در هر گرم کاهش دهد.

آینده کشاورزی، کشاورزی احیاکننده است

کشاورزی در اقیانوس با «گرین‌ویو»

داستان مزارع زیرآب/ کشاورزی زیرآب را جدی بگیریم

آیا کشت برنج بصورت هیدروپونیک، اقتصادی است؟

اقتصاد دایره‌‌ای چیست؟

ریزسبزها

کشاورزی، شعری ناتمام است؛ داستان یک زن موتورسوار

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم